InfoMatrix
Numărul 11, 7-13 iunie 2016 » În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile
În domeniul IT, provocările și oportunitățile au aparținut, zilele trecute, celor mai tineri reprezentanți ai săi: la InfoMatrix, elevi și studenți din România și de peste hotare și-au prezentat proiectele îndrăznețe în cadrul fazei finale a evenimentului, desfășurată la București la sfârșitul lunii mai.
InfoMatrix este o competiție internațională de proiecte informatice, ajunsă în prezent la a XIV-a ediție, care a luat naștere din dorința de a aduce împreună cei mai buni elevi din lume în domeniul IT, pentru încurajarea creativității și pasiunii pentru cunoaștere și pentru valorificarea potențialului creativ al acestora prin stimularea activităților tehnico-aplicative în domeniul informaticii. Pentru companiile IT, InfoMatrix reprezintă un prilej de a prelua și a recompensa cele mai bune proiecte înscrise în concurs.
Competiția se adresează atât elevilor de liceu, cât și studenților, fiind singurul concurs internațional din țara noastră cu această tematică ce reunește anual sute de echipe din peste 40 de țări de pe continente diferite. Ea nu este destinată doar promovării excelenței profesionale, ci servește, de asemenea, sprijinirii dialogului și cooperării interculturale, prin implicarea elevilor și a profesorilor din diferite țări. Minți strălucite din întreaga lume au ocazia de a se întâlni și de a face schimb de idei, de a crește gradul de conștientizare asupra tehnologiei informației și comunicațiilor și de a se bucura de experiența extraordinară a unei competiții internaționale.
Organizată de Lumina Instituții de Învățământ, competiția are, pe lângă alți numeroși colaboratori, sprijinul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice și pe cel al Inspectoratului Școlar al Municipiului București.
Prima ediție a avut loc în anul 2003 sub forma unui concurs național. Cu fiecare an, evenimentul s-a desfășurat la scară mai mare, mai profesionist, devenind una dintre cele mai importante competiții internaționale în domeniu. În ultimii ani, InfoMatrix s-a răspândit în întreaga lume, realizând parteneriate, printre alții, cu InfoMatrix America Latină, InfoMatrix Africa, InfoMatrix Hong Kong și InfoMatrix Ucraina. Partenerii din întreaga lume promovează InfoMatrix prin organizarea concursurilor InfoMatrix locale, care le dau elevilor șansa de a concura, în cele din urmă aceste minți sclipitoare fiind invitate la Finala Mondială din România.
În țara noastră, anul acesta faza națională a concursului a avut loc pe 8 aprilie, la Universitatea Europei de Sud-Est Lumina. 14 martie a fost data-limită de transmitere a proiectelor, iar 1 aprilie, data la care au fost anunțate echipele finaliste. Fiecare proiect a fost reprezentat de o echipă formată din maxim două persoane. Categoriile concursului au fost Programming – conceperea și dezvoltarea unei aplicații inovative, Computer Art – design, fotografie, video, ilustrație, arhitectură, animație, multimedia pe calculator, Hardware Control – controlul hardware și crearea de dispozitive electronice, Short Movie – un film de scurt metraj de maxim 10 minute, tema pentru ediția 2016 fiind „Justice”, Robotics – proiectarea, construirea și programarea de roboți, cu subcategoriile Mini Sumo, Lego Sumo, Line Follower și Lego Line Follower.
S-au înscris circa 220 de proiecte, dintre care cele înregistrate la categoria Robotics s-au calificat direct pentru faza internațională a concursului. Pentru fiecare dintre celelalte patru categorii au intrat în finală câștigătorii primelor trei locuri.
Sute de elevi pasionați au fost prezenți la această fază, iar după o zi plină de emoții, membrii juriului au hotărât care sunt proiectele care vor reprezenta România la faza internațională a InfoMatrix. Universitatea Europei de Sud-Est Lumina i-a premiat pe câștigătorii etapei naționale a concursului InfoMatrix cu burse de școlarizare la specializările sale.
Faza finală a competiției a avut loc în perioada 27-28 mai la International School of Bucharest, urmând ca în data de 30 mai să se desfășoare ceremonia de premiere. În competiție au intrat 600 de elevi din 48 de țări, cu 365 de proiecte. Extrem de competitive, acestea le-au creat dificultăți membrilor juriului în a alege câștigătorii. Participanții români au fost la înălțime, fiind premiați cu numeroase medalii, printre care aur la categoriile Computer Art (VERUM FICTUM), Hardware Control (MIXERBOT), Programming (THE NEW MOISIL.RO), Line Follower (RFL 300), Mini Sumo (NHT), Lego Sumo (GgBOT_2.0), Lego Line Follower (RATED R LEGO LF).
InfoMatrix a fost mai mult decât un concurs, transformându-se într-o expoziție culturală internațională: alături de proiectele informatice foarte interesante, acesta a găzduit expoziții de costume naționale, mâncăruri și suveniruri provenind din țări din întreaga lume. De asemenea, continuând tradiția edițiilor precedente, InfoMatrix a organizat o minicupă mondială de fotbal.
Pe pagina facebook.com/Infomatrix se află numeroase informații și fotografii postate de-a lungul pregătirii și desfășurării evenimentului. (N.M.)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial