Informațiile referitoare la asigurări, cele mai solicitate de consumatori la call center-ul ASF
Telex » Știri 16 aprilie 2021
Peste 96% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite, anul trecut, de la experții call center-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), cele mai solicitate fiind cele referitoare la asigurări, potrivit unui comunicat al instituției citat de Agerpres. „Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema «satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare». În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), call center-ul ASF a obținut un punctaj de 96,4% consumatori mulțumiți pe parcursul anului 2020”, se menționează în comunicat.
Call center-ul ASF a înregistrat anul trecut un număr de 18.126 de apeluri, în creștere cu aproape 35% față de anul 2019, ceea ce demonstrează că activitatea de relații cu publicul reprezintă o sursă de informare eficientă și credibilă pentru consumatorii de servicii financiare non-bancare.
„Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul call center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa”, se precizează în comunicat.
Totodată, consumatorului îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi.
„Informațiile cu privire la domeniul asigurărilor au fost cele mai solicitate de către consumatori. Numărul apelurilor aferente acestui sector a fost de 8.834 (48,73% din totalul apelurilor primite), în creștere cu 29,21% față de anul 2019. Sistemul de pensii private s-a situat pe locul al doilea, în ceea ce privește interesul consumatorilor: 5.521 de apeluri (30,46% din totalul apelurilor primite), în creștere cu 32,68% față de anul 2019”, susțin reprezentanții ASF.
Conform analizei referitoare la activitatea call center-ului Autorității, peste 900 de apeluri au vizat Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar non-bancar SAL-Fin, în creștere cu 51,09% față de anul 2019, în timp ce apelurile cu privire la Sectorul Instrumente și Investiții Financiare au fost în număr de 507, în creștere cu circa 62% față de anul 2019.
În anul 2020, experții call center-ului ASF au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluționare a cererilor, a solicitărilor de informații și a petițiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalitățile legale privind depunerea și completarea documentației, în vederea soluționării tuturor aspectelor prezentate telefonic de acestea.
Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat la 0800.825.627, de luni până miercuri între 10:00 și 17:00, joi între 10:00 și 18:00, iar vineri de la 10:00 la 14:30.
Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea națională pentru reglementarea și supravegherea piețelor asigurărilor, a pensiilor private, precum și a pieței de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcționare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanți.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice