Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
Inspectorii RAR au aplicat sancțiuni de 7,3 milioane lei la ateliere de reparații și parcuri de dezmembrări, în 2024

Inspectorii RAR au aplicat sancțiuni de 7,3 milioane lei la ateliere de reparații și parcuri de dezmembrări, în 2024

Telex » Știri astăzi, 9:21  

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au aplicat sancțiuni în valoare de 7,3 milioane lei anul trecut și au dispus măsuri complementare pentru abaterile constatate, în urma acțiunilor de control desfășurate la ateliere de reparații, ateliere TLV și parcuri de dezmembrări. „Anul trecut am desfășurat peste 4.500 de acțiuni de control în toată zona de competență (ateliere de reparații, ateliere TLV, parcuri de dezmembrări etc.), iar pentru abaterile constatate s-au aplicat sancțiuni în valoare de 7,3 milioane de lei și s-au dispus măsuri complementare. Atunci când, în urma sesizărilor și acțiunilor de control depistăm persoane fizice neînregistrate fiscal care desfășoară activități de reparații auto, sesizăm autoritățile competente să investigheze din punct de vedere legal”, se arată într-un comunicat al RAR, citat de Agerpres.

Totodată, 18 transporturi de componente auto neconforme cu normele europene au fost blocate în 2024, în urma solicitărilor venite din partea autorităților vamale.

„Suntem prezenți în toate domeniile cu care se intersectează un autovehicul pe parcursul perioadei de exploatare, de la piața componentelor auto, la controalele efectuate în atelierele de reparații, în stațiile de inspecție tehnică periodică sau în atelierele TLV și până în piața centrelor de dezmembrări de mașini. Doar anul trecut am blocat, după ce am răspuns solicitărilor venite din partea autorităților vamale, 18 transporturi de componente auto neconforme cu normele europene. Existența în piață a pieselor auto de calitate nu este o garanție că reparațiile sunt conforme, dacă operațiunile nu se desfășoară în atelierele autorizate RAR, aproximativ 12.500 la număr la finalul anului trecut”, se menționează în comunicat.

Potrivit RAR, un atelier autorizat pentru tinichigerie, de exemplu, nu poate efectua în siguranță intervenții asupra sistemelor esențiale ale unui vehicul.

„Le recomandăm posesorilor de autovehicule să se gândească din următoarea perspectivă la economia pe care cred că o fac atunci când aleg să meargă într-un atelier improvizat. În cazul în care calitatea lucrărilor nu este cea dorită, nu există o garanție reală pentru intervenția efectuată, iar apoi intervine dificultatea în a demonstra că autovehiculul va fost reparat în acel atelier, atunci când sesizați autoritățile. Altfel spus, acțiunile legale împotriva persoanelor neautorizate care desfășoară activități de reparații necesită mai mult timp și mai multe resurse implicate”, a afirmat Mihai Dogărescu, șeful Direcției Supraveghere Piață. În paralel, RAR a implementat posibilitatea concilierii între clienți și agenții economici, o metodă prin care specialiștii noștri încearcă să medieze neînțelegerile cu acordul părților, salvând astfel timp și resurse. Concilierea este posibilă doar dacă reclamantul își manifestă acordul pentru acest proces, precizează sursa citată.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.