MyWIZ, secretul contabililor de succes
3,526 milioane elevi și studenți în anul școlar/universitar 2019-2020

3,526 milioane elevi și studenți în anul școlar/universitar 2019-2020

Numărul 25-26, 30 iun. - 13 iul. 2020  »  Analize și sinteze

Populația școlară din sistemul național de educație a fost în anul școlar/universitar 2019 – 2020 de 3,526 milioane elevi și studenți, în scădere cu 21.100 comparativ cu anul școlar/universitar precedent, determinată în principal de scăderea înregistrată în învățământul primar și gimnazial (–11.500 elevi), potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Populația școlară a crescut comparativ cu anul școlar/universitar precedent în învățământul profesional (+11,4%), învățământul superior (+1,8%), învățământul antepreșcolar și preșcolar (+0,3%), respectiv în învățământul postliceal și de maiștri (+0,1%). Numărul absolvenților din anul școlar/universitar 2018 – 2019 a fost de 503.100 elevi și studenți, în creștere ușoară (+0,3%) comparativ cu anul școlar/universitar precedent.

Numărul studenților a crescut cu 9600

Potrivit INS, în anul școlar/universitar 2019 – 2020, aproape jumătate din populația școlară s-a regăsit în învățământulul primar și gimnazial (46,0%), iar circa o treime în învățământul liceal și cel antepreșcolar și preșcolar (17,5%, respectiv 15,6%). Din totalul populației școlare cuprinsă în sistemul de educație, 49,9% au fost elevii și studenții de sex masculin și 72,6% au studiat în mediul urban.

Comparativ cu anul școlar/universitar precedent, învățământul profesional, învățământul superior, învățământul antepreșcolar și preșcolar și învățământul postliceal și de maiștri sunt nivelurile care au înregistrat creșteri ale populației școlare (+10.300 elevi, +9.600 studenți/cursanți, +1.400 copii și, respectiv, +100 elevi).

În învățământul postlicea și de maiștri au fost înscriși 92.500 elevi, fiind însă cel mai puțin reprezentat nivel educațional din totalul populației școlare (2,6%).

Învățământul primar și gimnazial, precum și cel liceal, au cunoscut diminuări accentuate ale numărului de elevi înscriși în anul școlar 2019-2020 față de cel anterior (–31.000, respectiv –11.500).

Populația școlară a fost cuprinsă cu preponderență (94,9%) în unitățile școlare publice, iar 5,1% în unități școlare private.

Pe niveluri educaționale, cele mai reduse ponderi ale elevilor/studenților înscriși în unitățile din învățământul public s-au regăsit în învățământul superior (87,6%), respectiv postliceal și de maiștri (53,3%).

15 elevi/studenți la un cadru didactic

Gradul de cuprindere în învățământ al elevilor din grupa de vârstă 11 – 14 ani a înregistrat cel mai ridicat nivel (89,4%), comparativ cu cel al celorlalte grupe de vârstă. În anul universitar 2019 – 2020 au fost înscriși în învățământul superior 543.300 studenți/cursanți, din care 54,6% au fost studente/cursante. Cele mai atractive specializări (conform clasificării ISCED-F) din învățământul superior au fost cele de afaceri, administrație și drept (24,1% din totalul studenților/cursanților), respectiv de inginerie, prelucrare și construcții (20,4% din totalul studenților/cursanților).

Personalul didactic din cadrul sistemului educațional a însumat 234.800 persoane. Astfel, raportul mediu dintre populația școlară și numărul cadrelor didactice a fost de 15 elevi/studenți la un cadru didactic. Ponderea personalului didactic de sex feminin este majoritară, atât la nivelul întregului sistem educațional (78,2%), cât și pe nivelurile de educație.

124 800 absolvenți ai învățământului superior

Numărul absolvenților din anul școlar/ universitar 2018 – 2019 aparținând nivelurilor educaționale gimnazial, liceal, profesional, postliceal și de maiștri, respectiv superior (licență, master și doctorat, cursuri postuniversitare și programe postdoctorale de cercetare avansată) a fost de 503 100. Preponderente au fost absolventele, în număr de 263.700, reprezentând 52,4%. Din totalul absolvenților, au finalizat în mediul urban 82,0% și 18,0% în mediul rural.

Învățământul profesional a fost absolvit de 23.100 elevi, dintre care 97,0% au urmat cursurile unităților școlare aparținând sectorului public, iar numai 3,0% pe cele din sectorul privat.

Învățământul postliceal și de maiștri a fost absolvit de 29.400 elevi, din care 62,7% au urmat cursurile unităților școlare aparținând sectorului public, iar peste o treime (37,3%) pe cele din sectorul privat.

În învățământul superior, numărul absolvenților cu diplomă a fost de 124 800 studenți/cursanți, din care studentele/cursantele au reprezentat 59,0%. Absolvenții cu diplomă ai învățământului superior au provenit cu preponderență din facultățile cu profil afaceri, administrație și drept (26,7%), inginerie, prelucrare și construcții (18,6%), respectiv sănătate și asistență socială (11,2%).

Referitor la rata abandonului, în anul școlar 2018/2019 s-au înregistrat următoarele valori: 1,6% în învățământul primar, 1,7% în învățământul gimnazial și 2,6% în învățământul liceal și profesional.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.