Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Comunicarea strategică în cadrul PMM-urilor

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Doina Leuștean

Managementul promovat în cadrul PMM-urilor are ca principal obiectiv stabilirea și menținerea unei reputații profesionale care să nu compromită în niciun fel imaginea profesiei contabile în întregul său. Păstrarea unor relații profesionale favorabile se axea­ză în mare parte pe comunicarea de tip corporativ. Pentru a fi eficient, sistemul de comunicare promovat în cadrul PMM-urilor trebuie să urmeze procese extrem de bine controlate în ceea ce privește atât gestiunea informației prelucrate, sistematizate și raportate, cât și canalele, tehnicile și perioadele (termenele) de comunicare, emițătorii, receptorii, tipologia mesajelor, gestiunea barierelor de co­mu­nicare, feedbackul etc.

Nr. 16-17, 19 iulie - 1 august 2016


Încurajarea afacerilor în mediul rural

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Alexandru Paru

Mă voi referi în cele ce urmează la Programul național multianual pentru înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii în mediul rural. Alocarea financiară de la bugetul de stat în acest program este de 25.900.000 lei, ceea ce permite susținerea a 207 beneficiari. Obiectivul principal îl constituie stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii în mediul rural, implementat în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale HG nr. 957/2015.

Nr. 16-17, 19 iulie - 1 august 2016


Locul și rolul IMM-urilor în economia națională

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Ziarul Financiar a publicat calculele efectuate pe baza datelor de la Registrul Comerțului referitoare la ponderea IMM-urilor în economia națională. Le redăm și noi, într-o formă sintetică: 2,5 milioane angajați în întreprinderile mici și mijlocii, respectiv o pondere de 63% pe economie la acest capitol; 99,9% reprezintă ponderea IMM-urilor în numărul total de firme; 49% – ponderea IMM-urilor în totalul cifrei de afaceri a tuturor firmelor din țară; 57% din profitul tuturor companiilor care activează în România este reprezentat de profitul IMM-urilor.

Nr. 14-15, 5-18 iulie 2016


EY: Mulți români nu aleg să devină antreprenori din cauza fricii de eșec

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Frica de eșec este unul dintre cele mai importante obstacole pentru dezvoltarea inițiativei private în țara noastră, relevă rezultatele Barometrului antreprenoriatului românesc 2016 realizat de EY România în parteneriat cu Raiffeisen Bank și ale Barometrului afacerilor de tip startup din Romania 2016. Astfel, doar 30% dintre antreprenorii cu afaceri mature consideră că eșecul în afaceri este perceput pozitiv (de exemplu, este un prilej de învățare sau pur și simplu nu are niciun impact asupra viitoarelor proiecte de afaceri).

Nr. 14-15, 5-18 iulie 2016


O lege în sprijinul IMM-urilor din turism

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Camera Deputaților a adoptat, la finalul primei sesiuni din acest an, o inițiativă legislativă care reglementează impozitul specific pentru firmele care desfășoară activități în domeniul hotelier, restaurante, baruri și care oferă facilități de cazare pentru vacanțe. Inițiativa legislativă are ca obiect de reglementare asigurarea cadrului legal privind stabilirea unei noi modalități de impozitare aplicată contribuabililor din sectorul turistic, hotelier, restaurante și alimentație publică, în scopul stimulării investițiilor și eliminării concurenței neloiale.

Nr. 14-15, 5-18 iulie 2016


Demersuri la nivel european pentru stimularea IMM-urilor din sectoarele culturale și creative

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Comisia Europeană (CE) și Fondul European de Investiții (FEI) au lansat, săptămâna trecută, o garanție în valoare de 121 milioane euro pentru a sprijini IMM-urile din sectoarele culturale și creative prin intermediul instituțiilor financiare. Se așteaptă ca această schemă să genereze în următorii șase ani împrumuturi bancare în valoare de peste 600 milioane euro.

Nr. 14-15, 5-18 iulie 2016


Poziția CNIPMMR față de Legea pentru promovarea produselor românești în supermarketuri

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Într-un document remis presei, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) menționează că a solicitat în mod repetat în ultimii ani modificarea și completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare și reglementarea de măsuri pentru (...).

Nr. 13, 21 iunie - 4 iulie 2016


Patru noi programe de sprijin pentru întreprinderile mici și mijlocii

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Guvernul a aprobat un memorandum privind susținerea a încă patru scheme de ajutor de minimis pentru programele de încurajare și de stimulare a înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii din cele zece programe naționale adresate antreprenorilor în anul 2016. Cele patru scheme de minimis sunt concepute ca programe multianuale până în anul 2020 cu finanțare de la bugetul de stat, iar selecția beneficiarilor se face prin înscriere anuală, în limita bugetului alocat fiecărui program, prin legea bugetului de stat.

Nr. 12, 14-20 iunie 2016



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.