Ion Simu-Alexandru: CFR SA a obținut toate avizele necesare proiectului de modernizare a Gării de Nord București; finanțarea este asigurată
Telex » Știri 5 octombrie 2022
CFR SA a obținut toate avizele necesare proiectului de modernizare a Gării de Nord București, pentru care există finanțarea asigurată, de peste 100 de milioane de euro, iar la finele acestei săptămâni va fi discutat în Consiliul Tehnico-Economic al Regionalei București, apoi în CTE-ul companiei, a declarat directorul general Ion Simu-Alexandru, după audierile din comisia de specialitate a Camerei Deputaților, relatează Agerpres. "Studiul de fezabilitate a fost fazat pentru Gara de Nord în Faza 1 și Faza 2, ca să lansăm proiectare cu execuție. Și noi vrem să lansăm în acest an Faza 1 și Faza 2. Faza 1 înseamnă partea de clădire. Fiind și monument istoric, am avut nevoie de avizul Ministerului Culturii. Am obținut toate avizele, iar săptămâna asta, mai precis joi sau vineri, regionala București va intra cu acest proiect în Consiliul Tehnico-Economic, urmând ca săptămâna viitoare să intre în Consiliul Tehnico-Economic al nostru, al companiei, urmând apoi toți pașii, normal: Consiliul de Administrație, avizul MT interministerial și Hotărâre de Guvern. Avem finanțare asigurată. Sper că putem să lansăm, să avem o dată de depunere a ofertelor în acest an pentru gara din București”, a afirmat Ion Simu-Alexandru.
El a precizat că Faza 2 a proiectului presupune reabilitarea interiorului Gării de Nord, respectiv amenajarea urbanistică: "Faza a doua înseamnă partea de interior a Gării de Nord. Acolo am cerut expres să fie și trei soluții de arhitectură, ca să putem să facem, dacă tot după mulți, foarte mulți ani lucrăm la Gara de Nord din București, care e poarta de intrare în România, practic e un simbol al țării, să putem să avem și o soluție corectă din toate punctele de vedere, atât tehnic, cât și arhitectural, cât și al funcționalităților pe care le avem acolo".
Potrivit oficialului CFR, personalul Regionalei București, care lucrează în birourile de la etajele 1 și 2, va fi mutat definitiv. "Mai mult decât atât, noi, în gara din București, avem personalul nostru, al Regionalei București, care își desfășoară activitatea în birourile de la etajul 1 și 2, și am vrea să îi relocăm. Oricum, ei vor fi relocați odată cu lucrările. Vom vrea să-i relocăm definitiv și, prin proiect, să putem să facem o gară modernă, exact cum există în Vest, cu magazine, cu cafenele, cu restaurante, cu tot felul de activități care se pot face într-o gară", a adăugat el.
Ion Simu-Alexandru a subliniat că proiectul modernizării Gării de Nord are finanțarea asigurată pentru ambele faze, suma depășind 100 de milioane de euro.
"Avem asigurată finanțarea pentru faza 1 și faza 2. Noi asta vom scoate la licitație: proiectare cu execuție, undeva la 100 și ceva milioane de euro. Faza 1, v-am spus, înseamnă reparație, consolidări clădire, iar partea de amenajare urbanistică, partea interioară a gării, peroane, linii, copertine, înseamnă Faza 2. Tot ce înseamnă astăzi Faza 1 și Faza 2 le vom scoate odată", a menționat directorul general al companiei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național