Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
Ionel Scrioșteanu (MTI): România va avea primul tunel la nivel de autostradă în trafic; trebuie să ne pregătim, deoarece sunt infrastructuri ce pot genera dezastre

Ionel Scrioșteanu (MTI): România va avea primul tunel la nivel de autostradă în trafic; trebuie să ne pregătim, deoarece sunt infrastructuri ce pot genera dezastre

Telex » Știri astăzi, 10:39  

România va avea anul viitor primul tunel adevărat la nivel de autostradă în trafic, pe secțiunea Curtea de Argeș - Tigveni, și trebuie să ne pregătim pentru gestionarea unei astfel de structuri, pentru că tunelurile sunt infrastructuri care pot genera dezastre, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Ionel Scrioșteanu, citat de Agerpres. „În luna mai va fi un congres - Congresul Mondial de Tuneluri (World Tunnel Congress, 9-15 mai, Stochkolm - n. r.). România, anul viitor, va avea primul tunel adevărat la nivel de autostradă în trafic și trebuie să ne pregătim pentru gestionarea unei astfel de structuri, pentru că necesită o abordare integrată cu situațiile de urgență, deoarece sunt infrastructuri care pot genera dezastre. Ne bucurăm că avem primul tunel la nivel de autostradă, dar pregătirea pentru administrarea unei asemenea infrastructuri și colaborarea cu celelalte entități trebuie să fie foarte-foarte bună. Noi deja lucrăm, pentru că nu avem încă normative foarte clare pentru infrastructura de acest tip. Acum colaborăm - am format o echipă - care să redacteze, să actualizeze normative”, a spus Scrioșteanu, la un eveniment de specialitate.

Potrivit acestuia, anul acesta vor fi în lucru cel puțin 4-5 tuneluri, iar în următorii 7-8 ani vor fi în trafic în jur de 30 de tuneluri în toată țara, dacă se menține acest ritm de lucru.

„Trecerea peste Carpați, prima trecere peste Carpați, autostrada Sibiu - Pitești, este în lucru acum. Practic, pe toate cele patru segmente pe care le mai avem de dat în trafic se lucrează. Chiar acum aproximativ o lună au început lucrările la cel mai lung tunel - tunelul de la Poiana, de 1,8 km, pe secțiunea 3. Celălalt tunel pe care îl avem în lucru, tunelul de la Curtea de Argeș, luni, probabil că în jurul prânzului, va fi străpungerea către Sibiu, deci vom avea o primă străpungere, o primă luminiță, care nu mai este la figurativ, este efectivă în România la nivelul unui tunel forat într-un munte. Deci, evoluția acestui foarte important sector de drum, de la Pitești la Sibiu, pentru a avea o trecere la nivel de autostradă peste Carpați, este într-un grafic ireversibil, spun eu, cu orizont 2028 - 2029, pentru că lucrările sunt destul de complexe, nu se poate lucra la toate operele de artă dintr-un sector, ci trebuie să fie realizate succesiv, pentru că nu avem accesul în anumite zone montane, fiind foarte greu accesibile”, a arătat secretarul de stat.

Ulterior, în marja evenimentului, Ionel Scrioșteanu a precizat, pentru Agerpres, că primul tunel pe autostradă pe care îl vom avea în România - Curtea de Argeș - Tigveni - va fi finalizat undeva în mai-iunie anul viitor. Acesta are aproximativ 1,3 kilometri, câte două benzi pe sens și va avea toate dotările necesare pentru întrunirea condițiilor de siguranță.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.