Ionuț Săvoiu (MTI): Avem un program important pentru modernizarea gărilor cu ajutorul fondurilor europene
Telex » Știri 10 februarie 2023
România are un program important pentru modernizarea gărilor cu ajutorul fondurilor europene, fiind prioritizate cele din zonele turistice, atât de pe litoral, cât și din stațiunile montane, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Ionuț Cristian Săvoiu, citat de Agerpres. "Există un program de 47 de gări pentru care avem indicatori tehnico-economici aprobați și există documentații de licitație în pregătire. Au fost prioritizate gările din zonele turistice, atât de pe litoral, cât și din stațiunile României. (...) Va trebui să găsim soluții care să asigure o modernizare și o reabilitare a gărilor, care arată cum arată - și, sincer să fiu, uneori mi-e și mie rușine de felul cum arată - și de aceea sunt convins că trebuie să găsim soluții și în acest aspect", a menționat Săvoiu, la Forumul de Infrastructură, Transporturi și Logistică, ediția a II-a.
Secretarul de stat a subliniat că și pentru Gara de Nord au fost aprobați indicatorii tehnico-economici, anul trecut. "Există un proiect cu trei faze: faza I, care include clădirea istorică - anul trecut a împlinit 150 de ani. Chiar dacă la începutul existenței ei nu a fost în forma actuală, a fost doar o parte din actuala construcție - monument istoric, va primi finanțare de peste 400 milioane de lei ca să asigure un front pentru publicul călător, în așa fel încât la nivelul cerințelor zilei de astăzi vor fi modificări, renovări, reabilitări ale rețelelor, peroanelor, spațiilor publice. Prima etapă se va opri la nivelul peroanelor. Există și etapa a II-a, care începe tot anul acesta", a adăugat oficialul.
El a precizat că va fi modernizată zona de peroane și de automatizări din zona Gării de Nord. "Peroanele vor fi corespunzător acoperite și vor avea acces de trecere dintr-un peron în altul și la latura dinspre nordul Gării de Nord, unde, după cum bine știți, nu există o traversare corespunzătoare a peroanelor. Urmează etapa a III-a, care este dincolo de zona peroanelor - și ține mai degrabă de eficientizarea zonei de intrare în gară și asigurarea transportului intermodal, plus apariția unor spații noi, moderne în zona Gării Basarab", a mai spus secretarul de stat.
Potrivit acestuia, tot acest proiect este o componentă dintr-un program de reabilitare și modernizare a întregului inel feroviar al Bucureștiului, urmând să fie asigurat transferul publicului călător între Gara de Nord, în prima fază, și Gara Obor.
"Tot pe această direcție vor fi înființate stații noi care să corespundă actualei dezvoltări teritoriale a municipiului București, în așa fel încât să încercăm să atragem cu succes călători pe acest sistem feroviar inelar al Capitalei", a adăugat Cristian Săvoiu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național