Kantar: Amazon și Apple, cele mai valoroase branduri din lume
Numărul 25-26, 30 iun.-12 iul. 2021 » Roza vânturilor
Amazon și Apple sunt, în 2021, cele mai valoroase branduri din lume dar mărcile din China ocupă poziții din ce în ce mai ridicate în top, depășindu-le pe cele europene, conform clasamentului realizat de firma de consultanță Kantar, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Amazon, companie înființată în 1994 de Jeff Bezos, rămâne cel mai valoros brand global, cu o valoare estimată la 684 miliarde dolari, fiind urmată de Apple, înființată în 1976, cu 612 miliarde dolari, și Google, cu 458 miliarde dolari, arată datele Kantar. Pe locul patru se află Microsoft, pe cinci – gigantul chinez de social media Tencent, pe șase – Facebook, iar pe locul șapte este Alibaba, echivalentul chinez al Amazon. Top 10 este completat de Visa, McDonald’s și Mastercard.
„Brandurile din China înregistrează progrese semnificative deoarece din ce în ce mai multe companii sunt interesate să se dezvolte din punct de vedere tehnologic și să-și demonstreze capacitățile de a se alinia tendințelor majore de pe piața chineză și globală”, a apreciat Graham Staplehurst, director în cadrul Kantar.
Cinci branduri și-au dublat valoarea: giganții chinezi din domeniul comerțului electronic Pinduoduo și Meituan, producătorul de lichior Moutai, TikTok și Tesla.
Tesla, înființată în 2003, a fost brandul cu cea mai rapidă creștere și cel mai valoros din sectorul auto; valoarea sa a crescut în ritm anual cu 275%, la 42,6 miliarde de dolari, arată datele Kantar.
Principalele branduri din China și-au consolidat dominația asupra celor din Europa: 14% dintre principalele 100 de branduri sunt din China, în creștere față de 11% în urmă cu un deceniu, în timp ce pentru brandurile europene procentajul este de 8%, în scădere de la 20% în urmă cu un deceniu.
Principalele branduri din Europa sunt grupul francez Louis Vuitton (locul 21) și firma germană de software SAP (locul 26). Singurul brand britanic de pe listă este Vodafone (locul 60).
Dominante sunt brandurile din SUA, în condițiile în care 74% dintre principalele 100 de branduri sunt din această țară.
Conform datelor Kantar, valoarea totală a principalelor 100 de branduri globale este de 7.100 miliarde de dolari.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice