MyWIZ, secretul contabililor de succes
Kantar: Brandurile sunt datoare să acționeze în favoarea protecției mediului, consideră 40% dintre români

Kantar: Brandurile sunt datoare să acționeze în favoarea protecției mediului, consideră 40% dintre români

Numărul 44, 8-14 nov. 2023  »  Roza vânturilor

Patru din zece români (40%) sunt de părere că brandurile sunt datoare să acționeze în favoarea protecției mediului, iar peste un sfert (26%) cred într-o măsură mai mică faptul că pot rezolva problemele sociale, relevă ediția a treia a studiului "Sustainable Sector Index", realizat de Kantar, relatează Agerpres. Conform cercetării, românii sunt neîncrezători în acțiunile de sustenabilitate ale mărcilor, doar 22% dintre cei care locuiesc în mediul urban consideră că brandurile iau măsuri semnificative pentru a răspunde problemelor de mediu. Totodată, numai 15% dintre cei chestionați susțin că brandurile iau măsuri pentru a rezolva problemele sociale.

În ansamblu, 40% din totalul respondenților din România au așteptări mari de la branduri ca acestea să acționeze în favoarea mediului și într-o măsură mai mică să rezolve problemele sociale (26%).

Pe de altă parte, aproape jumătate dintre românii de la oraș (48%) s-au întâlnit, deja, cu informații false sau înșelătoare cu privire la acțiunile CSR întreprinse de mărci, ceea ce îi determină să adopte o poziție sceptică.

Sectoarele unde cei mai mulți dintre români au auzit sau văzut informații false sau înșelătoare legate de sustenabilitate sunt: hypermarket-urile/supermarket-urile (62%), îmbrăcăminte/încălțăminte (62%), legume/fructe proaspete (59%) sau furnizorii de energie (57%).

"Cu toate acestea, chiar dacă românii cer mărcilor din anumite sectoare (din cele 42 de analizate) să depună mai multe eforturi pentru a fi credibile, ei salută performanța anumitor sectoare din zona sustenabilității, cum ar fi: Mâncare pentru animalele de companie, Ciocolată & dulciuri, Cafea & ceai sau Fructe și legume proaspete. Și pot, de asemenea, să recompenseze anumite mărci pentru efortul lor de a reduce impactul asupra mediului și / sau societății (…)", se menționează în raportul de specialitate.

Studiul Kantar Sustainability Sector Index se află la cea de-a 3-a ediție. Culegerea datelor a avut loc în luna iulie a acestui an în 33 de țări, cu 26.000 de consumatori, inclusiv 1.000 din România.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.