Kaspersky: Peste jumătate dintre companiile de asistență medicală se confruntă cu neîncrederea pacienților față de confidențialitate
Numărul 46, 8-14 dec. 2021 » Lumea în care trăim
Nouă din zece organizații de asistență medicală (91%) au implementat deja servicii de tele-sănătate, dar peste jumătate (52%) dintre respondenți au trecut prin situații în care pacienții au refuzat acest tip de serviciu din motive de securitate, arată un studiu publicat de Kaspersky, citat de Agerpres. Cercetarea de specialitate relevă faptul că 44% din totalul companiilor chestionate au început utilizeze, după pandemie, serviciile de tele-medicină, iar la ora actuală 56% dintre instituțiile medicale intenționează să-și sporească investițiile în soluții de tele-sănătate și îngrijire virtuală. Conform studiului, 71% dintre respondenții la nivel global cred că serviciile de tele-sănătate vor adăuga cea mai mare valoare sectorului de sănătate în următorii cinci ani. De asemenea, 42% susțin că cei mai mulți dintre pacienții lor sunt mai interesați de sesiunile la distanță decât în persoană din motive de confort. Alte caracteristici atractive de telemedicină pentru clienți sunt legate de faptul că tehnologiile moderne economisesc timp, efort și bani și oferă posibilitatea de a consulta un specialist mai experimentat.
În același timp, 51% dintre furnizori afirmă că majoritatea pacienților organizației lor care folosesc formate de la distanță au sub 50 de ani.
Totodată, cel mai frecvent serviciu oferit de organizații este tele-sănătatea sincronă (51%), cum ar fi comunicarea în timp real cu pacienții, inclusiv apeluri video sau chat. Al doilea cel mai popular serviciu este monitorizarea la distanță a pacienților prin dispozitive portabile (41%), urmată de tehnologia de tele-sănătate asincronă (39%).
Cu toate acestea, 74% dintre cei chestionați s-au confruntat cu cazuri în care pacienții au refuzat un apel video cu personalul medical, 52% raportând că oamenii au refuzat serviciile de tele-sănătate din cauza problemelor de confidențialitate sau de date. Alte motive invocate au inclus o lipsă generală de încredere față de tele-sănătate (33%), lipsa de dorință de a apărea pe video (32%) și absența echipamentului corect (30%).
Pe de altă parte, 81% dintre furnizorii de servicii medicale declară că profesioniștii din propria organizație și-au exprimat îngrijorarea cu privire la protecția datelor pacienților atunci când desfășoară sesiuni la distanță și doar 36% sunt foarte încrezători că firma în care activează a implementat măsurile de securitate necesare.
Cercetarea Kaspersky, în care au fost intervievați 389 de furnizori de servicii medicale din 36 de țări, confirmă că securitatea telesănătății este o problemă atât pentru furnizori, cât și pentru consumatori.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice