Kaspersky: Restricțiile totale din perioada pandemiei au afectat financiar două treimi dintre IMM-uri, la nivel global
Numărul 37, 6-12 oct. 2021 » Lumea în care trăim
Două treimi (66%) dintre companiile mici și mijlocii globale au fost afectate din punct de vedere financiar de lockdown-urile naționale, în timp ce trei din zece entități (29%) au ales să dezvolte noi produse pentru a răspunde situației dificile, arată datele unui studiu recent realizat de Kaspersky, citat de Agerpres. „Capacitatea de a răspunde în mod adecvat la o criză poate permite unui business să profite la maximum de ea. Potrivit lui Steven Callander, profesor de economie politică la Stanford Graduate School of Business, «obiectivul este de a trata o criză ca pe o problemă de management» și «să profite de lumina reflectoarelor». Sub impactul pandemiei, deciziile au fost deosebit de complexe. Organizațiile au trebuit să ia în considerare factorii externi - lockdown, noi cerințe sanitare, un stil de viață radical schimbat - și capacitățile lor de afaceri”, se menționează într-un comunicat al Kaspersky. Pe lângă lansarea de noi produse și servicii (29%), ca răspuns activ, fiecare a cincea organizație a intrat în noi segmente de business (21%). În acest context, pentru companiile din sectorul evenimente, divertisment, artă și cultură sau chiar din sectorul medical acest lucru a însemnat lansarea unei alternative digitale a ofertelor lor fizice; pentru magazine sau restaurante - vânzarea online și procesul de livrare la domiciliu; pentru producători - fabricarea de măști, dezinfectant și alte accesorii medicale sau chiar concentrarea pe furnizarea de bunuri pentru confortul casei.
De asemenea, printre alte măsuri anticriză, previzibil cea mai comună a fost aceea de a permite tuturor sau majorității angajaților să lucreze de la distanță (46%).
Conform studiului de specialitate, cele mai multe decizii au vizat în continuare optimizarea cheltuielilor: organizațiile au introdus diminuări bugetare (38%), salarii sau ore de lucru reduse (35%), au redirecționat bugetele sau au oprit planurile de investiții (30%). În plus, una din zece companii a trebuit să ia măsuri critice, cum ar fi concedierea angajaților (12%) sau oprirea plății facturilor (11%).
Kaspersky a lansat platforma Cybersecurity on a Budget cu ghiduri gratuite pentru companiile care doresc să fie mai pregătite și mai sigure în lumea digitală.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice