La nivel global, directorii executivi accelerează eforturile de transformare digitală, dar tot nu țin pasul cu clienții
Numărul 44, 9-15 nov. 2022 » Analize și sinteze
Cea mai mare parte de directorilor executivi (95%) susțin că accelerează eforturile de transformare digitală, însă 97% dintre aceștia consideră că aceste eforturi le permit doar să țină pasul, nu să obțină o nouă creștere și să atingă relevanța pentru clienți, relevă rezultatele unui raport de specialitate, citat de Agerpres. În acest context, 95% dintre respondenți au recunoscut faptul că proprii clienți se schimbă mai repede decât pot companiile pe care le conduc să-și schimbe afacerile.
Raportul realizat de Accenture, intitulat "The Life Centricity Playbook: Proven Strategies for Growth Through Relevance", a identificat cinci modalități distincte și dovedite prin care companiile axate pe stilul de viață al clienților se transformă pentru a crește în ciuda incertitudinii.
Astfel, un prim punct se referă la dobândirea unei înțelegeri profunde a oamenilor: companiile care procedează în acest mod au cu 16% mai multe șanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creștere a profitabilității, respectiv cu 19% mai multe șanse de a atinge cele mai ridicate niveluri retenție a angajaților.
Totodată, companiile care se concentrează pe o creștere durabilă prin furnizarea de valoare pentru clienți, socială, de mediu și pentru angajați prezintă cu 26% șanse mai mari în a-și atinge cele mai ridicate niveluri de creștere a cotei de piață, și cu 24% mai multe șanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de valoare în ceea ce privește calitatea relației cu clienții.
Conform raportului, firmele care își folosesc tehnologia și talentul în mod creativ în contexte noi, depășind structura industriei lor și intrând într-un ecosistem mai larg de satisfacere a nevoilor clienților, au cu 32% mai multe șanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creștere a veniturilor din noi investiții și cu 29% mai multe șanse de a intra pe piață într-un timp mult mai scurt.
De asemenea, companiile care proiectează interacțiuni simple, dar semnificative în cadrul unui continuum de experiență unificat, adăugând cea mai mare cantitate de valoare cu cea mai mică întrerupere, pot avea cu 26% șanse mai numeroase pentru a atinge cele mai bune niveluri de satisfacție a clienților, precum și cu 26% mai multe șanse de a se apropia de cele mai ridicate niveluri în ceea ce privește lansarea de produse noi pe piață.
Potrivit sursei citate, companiile care utilizează un mix între echipe umane și mașini pentru a fructifica talentele, a unifica sistemele și platformele de flux de lucru, dar și pentru a crea organizații agile prezintă cu 28% mai multe șanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creștere a veniturilor, respectiv cu 23% mai multe ocazii în a atinge cele mai ridicate niveluri de creștere a profitabilității.
Raportul menționat este al doilea studiu global dintr-o serie de rapoarte de cercetare care durează un an și care se concentrează pe îndrumarea companiilor să înțeleagă nevoile clienților ca nouă abordare pentru o creștere durabilă și relevanță pe termen lung.
Cercetarea Accenture a inclus peste 1.700 dintre cei mai importanți directori executivi din 14 țări și 19 industrii.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice