MyWIZ - Business în cloud
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou

Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou

Numărul 8, 28 feb. - 5 mar. 2024  »  Eveniment

Alexandra Rizea

O privire mai atentă asupra actualității culturale permite să se identifice tot mai numeroase inițiative care au drept scop realizarea unor deziderate majore ale întregii societăți și, implicit, ale fiecărui semen de-al nostru. Pe fluxul unor informații pe această temă, avem prilejul de a trata, la modul practic, câteva aspecte legate de cărți și lectură, ca fundament al cunoașterii și al împlinirii pe această cale a cerințelor, a aspirațiilor, a unei vieți tot mai bogate în conținut, sursă de succese, mai ales în plan profesional.

Informația de la care pornim este următoarea: călătorii care tranzitează stația de metrou Piața Unirii au la dispoziție un fond de carte din Tezaurul Bibliotecii Metropolitane București și Bibliotecii Naționale a României. Volumele vor putea fi consultate pe loc și vor putea fi împrumutate pe perioade determinate. După returnare, pot fi înlocuite cu alte cărți de interes pentru masele de cititori.

Inițiat de Biblioteca Națională a României, proiectul-pilot intitulat „Biblioteca de la Metrou” urmează să fie extins în alte stații, obiectivul comun fiind acela de a se stimula interesul pentru lectură, de a se facilita accesul la cartea de calitate pentru un număr tot mai mare de persoane. Referindu-se la această inițiativă, managerul general al Bibliotecii Metropolitane București, Ramona Mezei, a evocat o experiență reușită în Marea Britanie, experiență care a pornit de la cercetarea aprofundată a modului în care se citește în această țară. A rezultat, între altele, că generația Z preferă, în continuare, volumele tipărite, numărul de cititori ai acestora reprezentând 80% din achizițiile totale de carte. În Marea Britanie numărul de cititori care folosesc bibliotecile publice și private a crescut, în ultimii ani, cu 71%. Inițiativa bucureșteană urmărește obținerea unor rezultate asemănătoare.

Primăria Municipiului București este partener alături de METROREX în acest proiect. Pentru a ne da seama cât de necesare sunt asemenea inițiative este suficient să amintim că, recent, aproximativ 11 milioane de români au declarat că nu au citit nicio carte în ultimul an.

În contextul menționat, nu putem să nu ne reamintim că, înainte de eliminarea unităților comerciale din toate stațiile de metrou era deschisă, de exemplu, în stația Piața Unirii, o librărie bine dotată, care zilnic atrăgea atenția miilor de călători. Nu puțini erau aceia care cumpărau de aici cărțile care îi interesau. La fel funcționau câteva instalații automate prin intermediul cărora se vindeau, de asemenea, cărți. Prin dispariția acestor „izvoare” de lectură s-a înregistrat o scădere semnificativă a numărului celor care cumpără cărți inclusiv din librăriile „clasice”. Chiar dacă nu va acoperi pierderile provocate de închiderea spațiilor comerciale din metrou, atât în privința numărului de cititori, cât și a volumului vânzărilor de carte, inițiativa despre care relatăm are toate șansele să anihileze efectele măsurii amintite și să stimuleze, astfel, gustul pentru lectură în rândurile celor mai variate categorii de persoane, de toate vârstele și de toate profesiile.

(Sursa foto: Biblioteca Metropolitană București)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.