MyWIZ - Business în cloud
Linie telefonică pentru sesizări privind analizele de testare COVID-19

Linie telefonică pentru sesizări privind analizele de testare COVID-19

Telex » Știri 5 august 2020  

InfoCons a lansat linia de urgență 021-9615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom apelabil din toate rețelele, dedicat consumatorilor care au făcut analize de testare COVID-19 sau doresc să le facă, informează Mediafax. Consumatorii pot cere consiliere, informare și pot depune o sesizare în acest domeniu din perspectiva protecției consumatorilor. „Mișcarea de Protecția consumatorilor este alături de cei care întâmpină probleme cu o unitate medicală privată sau de stat, atât din perspectiva respectării prevederilor contractuale, cât și a informării corecte și transparente a acestora. Ținând cont de faptul că se înregistrează tot mai multe sesizări din partea consumatorilor cu privire la realizarea analizelor de testare COVID-19, procesarea rezultatelor, clauzele contractuale sau de consimțământ semnate de către consumatori în momentul recoltării, InfoCons trage un semnal de alarmă și sprijină toți consumatorii care întâmpină o problemă în acest domeniu”, transmite InfoCons.

Drepturile fundamentale ale consumatorilor:

de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;

de a fi informați complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;

de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;

de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;

de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;

de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;

de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.

Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.