Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
Lumea afacerilor sub impactul raportului dintre inteligența umană și cea artificială

Lumea afacerilor sub impactul raportului dintre inteligența umană și cea artificială

Numărul 3, 29 ian. - 4 feb. 2025  »  Comentariul ediției

Teodor Brateș

Este un adevăr unanim recunoscut, începând cu microîntreprinderile și terminând cu firmele multinaționale, că actualele evenimente de anvergură globală prezintă cel mai mare interes pentru toate componentele lumii afacerilor. Ecoul schimbărilor din cea mai puternică economie de pe planetă – Statele Unite ale Americii – și, în strânsă legătură, cele ale Forumului Economic Mondial de la Davos (ca să dăm cele mai concludente exemple) se amplifică și se aprofundează, practic, de la o zi la alta.

Apare astfel tot mai evident că o serie de tendințe, de la revenirea protecționismului până la prelungirea crizei energetice, de la schimbarea priorităților mondiale în materie de mediu până la tensiunile geopolitice influențează, direct și indirect, evoluțiile curente și de perspectivă la toate nivelurile și din toate domeniile.

Recentele manifestări publice și din țara noastră, inclusiv sondajele de opinie, atestă un fapt demn de toată atenția, și anume, conștientizarea, într-o tot mai mare măsură, a corelațiilor micro, macro, mezzo și mondoeconomice. În acest context, a fost primit cu mult interes mesajul transmis de la Davos încă din formularea temei generale a reuniunii – „Colaborarea pentru epoca inteligenței”. Nu a fost și nici nu este vorba exclusiv despre impactul inteligenței artificiale (AI), în primul rând, asupra tuturor componentelor economiei, ci și despre inteligența, înainte de toate, umană, de a se găsi și aplica soluții la principalele riscuri și provocări din prezent și din viitorul previzibil.

Rezolvări inteligente se dovedesc acelea care țin seama, înainte de toate, de importanța și dimensiunile actuale ale principalelor trei componente care determină succesul fiecărei afaceri: imaginea, percepția și încrederea. Priceperea de a asigura o imagine cât mai favorabilă, utilizarea mijloacelor existente pentru asigurarea unei percepții corecte tocmai asupra respectivei imagini, precum și corolarul acestora reprezentat de un nivel adecvat de încredere reprezintă veritabile garanții ale performanței în business, indiferent de obiectul acestuia, de amploare și de beneficiari. De aici, rolul decisiv al competențelor de comunicare, pornind de la firme pentru a ajunge la scara întregii economii naționale.

O comunicare inteligentă – care implică obligatoriu și transparența – s-a dovedit și se dovedește, prin tot mai numeroase exemple, că reprezintă una dintre condițiile esențiale nu rare ori decisive în succesul fiecărei afaceri.

Firește, toate acestea sunt valabile doar în măsura în care există suportul obiectiv pentru promovarea de imagini, de percepții care să fundamenteze încrederea. În absența performanțelor economico-sociale reale, mai devreme sau mai târziu, toate construcțiile din domeniul comunicării vor falimenta fără excepție.

Informațiile pe care publicația noastră le oferă în flux continuu demonstrează convingător că investițiile în formarea și perfecționarea profesională în spiritul cerințelor evocate sunt cele mai productive, cele mai profitabile, pe multiple planuri. Competențele digitale nu sunt opuse, ci pe deplin consonante cu demersurile individuale, de echipă și la nivelul firmelor îndreptate spre cunoașterea și aprofundarea tendințelor care se manifestă în economiile naționale, europene și mondiale. De la identificarea direcțiilor principale de evoluție în sferele tehnicii, tehnologiilor, mereu deschise spre viitor, până la fructificarea acestora printr-un management modern, performant, se conturează un vast câmp de acțiune al afacerilor de succes, nu numai conjunctural, ci și de lungă durată.

Incontestabil, riscurile și provocările sunt deosebit de mari, iar subaprecierea lor ar reprezenta o eroare majoră. Dar, se cere subliniat că nu avem de-a face cu o fatalitate. Tocmai competențele la care ne-am referit „altoite” pe cutezanță, talent, determinare ajută nemijlocit la depășirea dificultăților, la transformarea incertitudinilor în certitudini. De aici, rezidă realismul exprimat de tot mai numeroși oameni de afaceri, inclusiv din țara noastră, care, încă de la începutul acestui an, au înregistrat rezultate deosebite, aduse operativ și argumentat la cunoștința cititorilor noștri. Cum se zice, nevoia te învață, iar învățătura este izvorul de neînlocuit în orice proces de valorificare și valorizare a inteligenței, mai ales în afaceri.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.