Luxemburg și România, cele mai mari creșteri din UE ale vânzărilor cu amănuntul, în august
Numărul 40, 9-15 oct. 2024 » Breviar statistic
Volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 1% în Uniunea Europeană și cu 0,8% în zona euro, în august, comparativ cu perioada similară din 2023, iar Luxemburg și România au avut cele mai semnificative avansuri, conform datelor publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. În rândul statelor membre ale UE pentru care sunt disponibile datele, cele mai mari creșteri ale volumului comerțului cu amănuntul în august, comparativ cu perioada similară din 2023, s-au înregistrat în Luxemburg (17,3%), România (8,9%), Cipru și Croația (ambele cu 5,7%), iar cele mai semnificative scăderi au fost în Estonia (-2,7%), Belgia (-1,7%), Danemarca și Irlanda (ambele cu -1,6%).
În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au rămas stabile, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 1,7%, iar cele de combustibili auto cu 2%.
Volumul comerțului cu amănuntul s-a majorat cu 0,2% în zona euro și cu 0,3% în Uniunea Europeană, în august, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat un avans de 0,1% în UE și un nivel stabil în zona euro.
În rândul statelor membre ale UE pentru care sunt disponibile datele, cele mai mari creșteri ale volumului comerțului cu amănuntul în august, comparativ cu luna precedentă, s-au înregistrat în Luxemburg (5,3%), Cipru (2,2) și România (1,6%), cele mai semnificative scăderi fiind în Danemarca (-1,5%), Slovacia (-1,1%), Bulgaria și Croația (ambele cu -0,7%).
În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au crescut cu 0,1%, cele de produse non-alimentare cu 0,3%, iar cele de combustibili auto cu 1%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice