Made in Romania – un proiect de promovare și îndrumare a companiilor, în primul rând a IMM-urilor, cu potențial de creștere
Numărul 4, 7-13 februarie 2017 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
Bursa de Valori București (BVB) a lansat Made in Romania – liga celor 15 companii pentru creșterea economiei românești. „Made in Romania este un proiect unic, organizat pentru prima dată în istoria pieței de capital românești, pentru a identifica și susține viitoarele motoare ale economiei locale sau din regiune. Proiectul este realizat împreună cu Grupul Financiar Banca Transilvania, Google, Mazars și NN. Susținătorii oficiali ai proiectului sunt Entrepreneurship Academy, Inoveo, fundația Romanian Business Leaders și portalul start-up.ro”, precizează BVB, într-un comunicat.
Made in Romania: Liga BVB reprezintă un program special de îndrumare ce va avea loc în perioada aprilie-noiembrie 2017. Bursa de Valori București și partenerii săi vor ghida 15 companii, oferindu-le traininguri, workshopuri, oportunități de dezvoltare a afacerilor, pentru a impulsiona creșterea organică a companiilor. Trainingurile oferite vor cuprinde mai multe arii de interes pentru orice companie în creștere, printre care: branding, marketing și tehnici de vânzare, dezvoltarea de produse, consultanță în management, alternative de finanțare, raportare financiară, relația cu investitorii, procesul de listare la bursă și alte subiecte asemănătoare.
„Made in Romania, ca reprezentare excepțională a antreprenoriatului românesc, și Bursa de Valori București sunt două entități care se potrivesc. În același timp, Made in Romania este un concept original care, împreună cu povestea de creștere a pieței bursiere românești, cu platforma AeRO, vasta campanie de educație financiară și progresele ample în vederea modernizării ecosistemului de investiții, marchează noua față a României”, a declarat Ludwik Sobolewski, directorul general al BVB.
Programul Made in Romania include mai multe etape: nominalizarea companiilor, selecția unei liste scurte de 50 de entități și desemnarea finală a celor 15 companii care vor intra în Liga BVB. În perioada 6-19 februarie, un Comitet de Nominalizare format din experți locali implicați activ în comunitatea antreprenorială și de afaceri din România va propune majoritatea companiilor nominalizate. În același timp, BVB invită toți antreprenorii și reprezentanții companiilor din România să-și prezinte propriile nominalizări prin intermediul unui formular disponibil pe site-ul proiectului: www.bvbleague.ro.
În a doua etapă, respectiv în perioada 20-21 februarie, BVB, împreună cu membrii Comitetului de Nominalizare, va selecta o listă scurtă de 50 de companii care vor trece în ultima etapă. Cele 15 companii ajunse în finală vor fi anunțate oficial la 23 martie 2017 în cadrul primei ediții a evenimentului Bucharest Entrepreneurship Forum, organizat de BVB. 14 companii vor fi selectate de un juriu special format din 10 experți de top ai pieței, printre care investitori instituționali, business angels și antreprenori, precum și profesioniști din mediul de afaceri. Juriul se va întruni într-o sesiune specială la 9 martie la București pentru desemnarea finaliștilor. Cea de-a 15-a companie va fi votată de public în perioada 23 februarie – 11 martie.
„Prin lansarea Made in Romania dorim să aducem în centrul atenției viitoarele stele ale economiei românești și, totodată, dorim să le ajutăm să crească și să le oferim oportunități unice de dezvoltare. Acesta este un prim astfel de proiect lansat vreodată în România, care susține necesitatea de a oferi traininguri de calitate și îndrumare companiilor și suntem mândri că l-am putut pregăti împreună cu partenerii noștri – Grupul Financiar Banca Transilvania, Google, Mazars și NN Group. Încrederea pe care aceste instituții-cheie ne-au acordat-o, precum și onorații membri ai juriului și ai Comitetului de Nominalizare sugerează că a existat o mare nevoie ca o astfel de inițiativă să apară în România”, a declarat Lucian Anghel, președintele Consiliului de administrație al BVB.
„Sectorul IMM reprezintă unul dintre pilonii fundamentali ai economiei europene. Mazars se bazează pe cultura antreprenorială. Deci înțelegem dificultățile cu care se confruntă întreprinderile mici și mijlocii și suntem dornici să dezvoltăm instrumente și mecanisme pentru ei, care îi vor ajuta în atingerea scopurilor lor. Parteneriatul nostru a investit în studii la nivel mondial, care oferă analize, know-how și îndrumare pentru IMM-uri, oriunde operează. Suntem mândri să contribuim la proiectul Made in Romania, pentru a împărtăși cunoștințele noastre antreprenorilor locali și să oferim sprijin și îndrumare viitorilor jucători din piața românească”, a declarat Dino Ebneter, Country Managing Partner la Mazars, unul dintre partenerii acestui proiect.
Participarea la acest proiect este gratuită și voluntară. Companiile care au fost desemnate de terți vor fi informate cu privire la desemnarea lor și li se va cere să își dea acordul pentru a fi luate în considerare în cadrul proiectului. Mai multe informații despre proiect, desfășurare, precum și formularul de nominalizare sunt disponibile pe website-ul dedicat: www.bvbleague.ro.
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național