Mai mult de jumătate dintre cererile înregistrate de CSALB au fost neconforme
Telex » Știri 24 februarie 2017
Peste 50% dintre cele 613 cereri înregistrate în perioada martie 2016 – februarie 2017 de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituţie creată cu scopul de a oferi soluţii alternative în litigiile dintre clienţi şi bănci, au fost neconforme pentru că erau depuse contra unor companii care nu intrau în sfera de activitate a instituţiei, a declarat astăzi directorul general al instituţiei, Liviu Fenoghen.
CSALB a fost înfiinţat în 2015 printr-o ordonanţă de urgenţă, care a transpus în legislaţie o directivă europeană pentru soluţionarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituţiile financiare şi clienţi.
Şeful Centrului a explicat că solicitările neconforme sunt cele ce nu se înscriu în obiectul de activitate al CSALB, pentru că sunt depuse de consumatori împotriva unor companii care nu sunt supravegheate de Banca Naţională a României (BNR). „Până în data de 23 februarie au fost înregistrate 293 de cereri conforme, care pot face obiectul demersurilor CSALB. Mai există însă 320 de cereri care nu sunt conforme”, a afirmat Fenoghen, cu prilejul unui eveniment de profil.
Centrul a anunţat că a ajutat 42 de consumatori să-şi rezolve amiabil litigiile cu băncile în cele 11 luni de activitate. Dintre aceştia, 38 au hotărâre definitivă, în două cazuri soluţia este transmisă, iar într-un caz hotărârea este în curs de redactare.
Potrivit bilanţul prezentat de instituţie, au existat cazuri în care clienţilor li s-a redus rata la bancă cu peste 50%. Spre exemplu, la un credit în lei restructurat, rata lunară a scăzut de la 1300 la la 600 lei, perioada de rambursare a fost extinsă şi a fost introdus un codebitor.
(Sursa: News.ro)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice