Majoritatea cererilor de locuri de muncă în retailul alimentar provine din București și alte cinci orașe
Telex » Știri 28 septembrie 2021
Capitala și alte cinci orașe (Brașov, Constanța, Timișoara, Cluj și Iași) atrag cele mai multe cereri de personal din partea rețelelor din retailul alimentar, arată rezultatele unei analize de specialitate, citată de Agerpres. „Bucureștiul și cele cinci mari orașe, definite ca Tier 1, au o concentrare mai mare de puncte de vânzare din canalul modern trade. Pentru job-urile ESSA ce necesită candidați calificați și necalificați, cea mai mare competiție o avem din partea platformelor logistice, prezente în aceste orașe. Sunt multe cereri de personal, dar puțini cei care au disponibilitatea să le acceseze. Pornind de la obligativitatea respectării unui cuantum salarial și a unor condiții de aducere în țară - masă, cazare, taxe guvernamentale, bilete de avion, permise de ședere etc - costul final este cu 32,8% mai mare decât în cazul recrutării și delegării de personal autohton. În plus, există și un termen mare de așteptare de la plasarea cererii și până când aceștia vor veni fizic la muncă în România, respectiv de patru până la șase luni”, susține Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, unul dintre jucătorii din piața serviciilor de trade marketing și vânzări din țară.
Datele companiei arată că, în retailul alimentar, cel mai mic salariu, pentru un post necalificat, este de 1.700 de lei, net, în timp ce, la polul opus, salariile mai mari depășesc 2.800 de lei net și cumulează prestări de servicii conexe sau sporuri de weekend.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național