Majoritatea companiilor apelează la tehnologii de marketing, inclusiv GenAI, pentru a-și crește productivitatea
Numărul 36, 11-17 sep. 2024 » Lumea în care trăim
Trei sferturi dintre companii (75%) folosesc tehnologii de marketing, inclusiv inteligența artificială generativă (GenAI), ceea ce duce la creșterea productivității activităților de vânzări și a satisfacției clienților, precum și la scăderea costurilor indirecte de marketing, relevă datele unui studiu de specialitate, citate de Agerpres. Potrivit cercetării „Chief Marketing Officer (CMO) Survey”, realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât așteptările lor.
„Atunci când analizează eficiența tehnologiilor de marketing, experții în domeniu folosesc cel mai frecvent indicatori precum identificarea de potențiali clienți noi (lead generation), menționat de 76% dintre companiile participante la studiu, vânzările (68%) și conversia clienților potențiali în clienți reali (65%). Indicatorii legați în mod direct de clienți, cum ar fi veniturile potențiale totale generate de un client prin toate interacțiunile sale cu brandul - customer lifetime value (28%), loialitatea (27%) și accelerarea oportunităților de a atrage noi clienți - pipeline (23%) sunt mai puțin utilizați”, se arată în studiu.
De asemenea, Gen AI este utilizat de organizații în proporție de doar 7% din timpul alocat activităților specifice de marketing.
În context, printre avantajele concrete ale utilizării acestei tehnologii, specialiștii în marketing menționează: productivitatea activităților de vânzări (creștere de 5%), satisfacția clienților (+6%) și costurile indirecte de marketing, care au scăzut în medie cu 7%. „Cu toate acestea, integrarea soluțiilor de Gen AI în activitățile de marketing ridică diverse provocări, dintre care cele mai mari sunt minimizarea prejudecăților și asigurarea corectitudinii, precum și investițiile în hardware necesare pentru buna funcționare a Gen AI”, subliniază experții.
Concluziile studiului evidențiază, totodată, faptul că alocarea financiară pentru marketing, ca procentaj din bugetul companiei, a continuat să scadă în 2024 și a ajuns la 10%, de la un maximum 14%, în 2022. În schimb, bugetul de marketing ca procentaj din veniturile companiei s-a majorat la 10%, în primăvara acestui an, de la 9% în toamna anului 2023.
În ceea ce privește cheltuielile totale de marketing, este de așteptat ca acestea să crească cu 5%, în următoarele 12 luni. În această marjă, estimările arată o scădere a cheltuielilor pentru activitățile de marketing digital, la 8% în anul următor, de la 9% în 2024.
Pe de altă parte, cheltuielile cu activitățile de social media vor crește ușor, de la 11% din bugetul total de marketing în 2024, la 12% în următoarele 12 luni, dar vor urca la 16% în cinci ani.
Cea mai recentă ediție a studiului CMO Survey a fost efectuată pe baza răspunsurilor colectate de la aproape 300 de lideri de marketing, activi în companii din 15 sectoare economice din SUA.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice