MyWIZ - Business în cloud
Managementul riscurilor

Managementul riscurilor

Numărul 13, 21 iunie - 4 iulie 2016  »  Fonduri europene

Alexandru Paru, vicepreședinte Filiala CECCAR București

În calitate de beneficiari ai proiectelor europene trebuie să ne asumăm o serie de riscuri, care, dacă le vom identifica încă din faza inițială, le vom putea reduce considerabil, cu un impact minim asupra rezultatelor proiectului. Pentru a avea o abordare profesionistă va trebui să parcurgem patru etape esențiale în gestionarea riscurilor:

 Planificarea situațiilor de risc, etapă care include identificarea și estimarea riscurilor la care este expus proiectul;

 Evaluarea, care cuprinde analiza detaliată a riscurilor și segmentarea în funcție de specificul acestora;

☐ Elaborarea unor strategii de contracarare a riscurilor, astfel încât impactul acestora să fie adus la cel mai scăzut nivel posibil;

 Monitorizarea riscurilor, pentru a revizui în permanență soluțiile adoptate, precum și pentru a actualiza planul de măsuri în concordanță cu noile riscuri identificate sau cu noile metode de acțiune a acestora.

Deși sursele și tipurile de riscuri evoluează în timp, fiind racordate întru totul la cadrele generale de organizare ale proiectelor, învățămintele trase din vechile proiecte constituie principalul model de analiză în ceea ce privește identificarea și evaluarea riscurilor. Din experiența cadrului financiar 2007-2013 putem extrage o serie de categorii de riscuri cu care s-au confruntat beneficiarii de proiecte nerambursabile:
  • riscuri externe: modificări legislative, creșterea costurilor capitalului împrumutat, întârzieri în rambursarea cheltuielilor, blocaje în cadrul unor programe operaționale, birocrație excesivă;
  • riscuri interne: probleme cu fluxul de numerar, demisia unor experți-cheie în procesul de implementare, identificarea unor erori de planificare a proiectului, lipsa grupului-țintă, modificarea soluțiilor tehnologice, probleme de proiectare, neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către furnizori, întârzieri în cadrul procedurilor de achiziție.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.