Marea Britanie: Producția auto, la cel mai scăzut nivel din 1956
Numărul 33, 8-14 sept. 2021 » Lumea în care trăim
Producția auto în Marea Britanie a scăzut semnificativ în luna iulie, fiind cea mai slabă performanță din 1956 înregistrată în luna iulie pentru industria de profil, a anunțat Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite BBC, preluată de Agerpres. Deficitul global de semiconductori, angajații afectați de restricții și închiderea fabricilor au făcut ca în iulie să fie produse în Regatul Unit doar 53.438 de vehicule, un declin de 37,6% față de perioada similară din 2020. Scăderea producției vine pe fondul majorării vânzărilor de mașini second-hand.
Per ansamblu, producția auto în primele șapte luni din 2021 este cu aproape o cincime mai ridicată decât în 2020, la 552.361 vehicule, dar este mai redusă cu 28,7% față de 2019, înaintea pandemiei.
Șeful SMMT, Mike Hawes, a declarat că datele din iulie „arată condițiile extreme cu care continuă să se confrunte producătorii auto în Marea Britanie” și a avertizat că nu se va atenua curând deficitul global de semiconductori.
Analiștii de la Goldman Sachs au estimat că sectorul auto va fi sever afectat de lipsa cipurilor, producătorii auto urmând să înregistreze din acest motiv profituri operaționale mai scăzute cu 20 de miliarde de dolari în 2021.
De asemenea, datele SMMT arată că exporturile de mașini din Marea Britanie au scăzut cu 37,4% în iulie, la aproximativ 45.000 vehicule.
Dar mai mult un sfert din toate mașinile produse în iulie au fost integral electrice sau hibride, un nivel record, a informat Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit.
În industria auto britanică lucrează aproximativ 180.000 de angajați în producție și 864.000 în lanțurile de aprovizionare. Peste 30 de companii auto produc 70 de modele de mașini în Regatul Unit.
Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au scăzut cu 29,5% în iulie, la 123.296 vehicule, cel mai redus nivel înregistrat într-o lună iulie începând din 1998, din cauza deficitului de semiconductori și a creșterii numărului cazurilor de infectare, a anunțat recent Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit.
În iulie, cota de piață a vehiculelor pe benzină și diesel s-a redus la 44,8% și, respectiv, 7,1% (de la 58% și, respectiv, 16,5% în iulie 2020), în timp ce cota de piață a vehiculelor electrice a urcat la 9%, de la 4,7%. „În următoarele săptămâni se vor observa schimbări ale politicii de autoizolare, ceea ce va fi de ajutor pentru companiile care se confruntă cu absențele angajaților, dar deficitul de semiconductori va rămâne probabil o problemă cel puțin până la finalul anului”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
SMMT se așteaptă acum ca în 2021 să fie vândute 1,82 milioane de mașini noi, față de un nivel de 1,86 milioane previzionat în iunie.
Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice