MyWIZ, secretul contabililor de succes
Mastercard: Cinci din zece români optează pentru autentificarea biometrică când autorizează tranzacții online

Mastercard: Cinci din zece români optează pentru autentificarea biometrică când autorizează tranzacții online

Numărul 14, 14-20 apr. 2021  »  Conectarea la era digitală

Aproape jumătate dintre români (49%) preferă metoda autentificării biometrice atunci când autorizează tranzacțiile din e-commerce, în timp ce peste o treime (35%) optează pentru varianta SMS și parolă, arată rezultatele unui studiu derulat de Mastercard, relatează Agerpres. În prezent, 62% dintre români dispun de autentificarea biometrică în aplicația oferită de banca lor, iar din această pondere 78% au declarat că folosesc deja această metodă. În același timp, dintre cei 17% consumatori care nu dispun de această funcționalitate în aplicația de banking, peste jumătate au declarat că o vor folosi imediat ce le va fi pusă la dispoziție.

Autentificarea biometrică reprezintă modalitatea preferată de autorizare a tranzacțiilor e-commerce în cazul a 49% dintre români, urmată de varianta cu SMS și parolă (35%), respectiv de autentificarea prin SMS (16%).

Potrivit cercetării, la ora actuală, nouă din zece consumatori susțin că au încredere în plata online cu cardul.

Totodată, peste jumătate (56%) dintre respondenți au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată, în timp ce 45% au afirmat că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului. „Comportamentul nu este generat, însă, de neîncrederea în plata cu cardul, principalele motive menționate fiind dorința de a verifica pachetul înainte de efectuarea plății și de a achita contravaloarea coletului direct la curier”, notează realizatorii studiului.

Studiul Mastercard privind percepția și utilizarea de către consumatori a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online s-a desfășurat online, în luna februarie 2021, prin intermediul instrumentului de cercetare mPulse. Eșantionul reprezentativ a cuprins 400 de consumatori, femei și bărbați deopotrivă, cu vârste peste 18 ani, care au achiziționat online pe parcursul ultimelor trei luni.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.