MAT a publicat o sinteză a programelor derulate de instituție, finalizate și în curs de implementare
Telex » Știri 7 octombrie 2022
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) a publicat, pe site-ul instituției, o sinteză a programelor derulate de instituție, finalizate și în curs de implementare.
Potrivit documentului, de la începutul anului și până în prezent, specialiștii din cadrul MAT au finalizat plățile pentru toți aplicanții eligibili ai celor patru măsuri concepute pentru susținerea mediului de afaceri în contextul pandemic COVID-19 (M1 – Microgranturi sesiunile 1 și 2, M2 – Granturi pentru Capital de Lucru și HoReCa) și sunt în curs de implementare a altor trei programe (IMM AGRI FOOD – Granturi pentru Capital de Lucru, Start-Up Nation – Pilonul I și II, Femeia Antreprenor).
„În total, Direcția Generală Antreprenoriat și Programe de Finanțare (DGAPF) din cadrul ministerului de resort, alături de cele 9 Agenții pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE), aflate în coordonare, a procesat 95.216 de cereri de finanțare, primite pentru cele 4 programe de susținere a mediului de afaceri în contextul pandemic COVID-19. După realizarea verificărilor, au fost efectuate 66.600 de plăți, în valoare totală de peste 6,8 miliarde de lei”, precizează MAT.
Pentru programele aflate în curs de implementare au fost transmise, în total, 37.448 de cereri de finanțare, dintre care 15.319 pentru Start-Up Nation Pilonul I România, 1.648 pentru Start-Up Nation Pilonul II Diaspora și 9.520 pentru Femeia Antreprenor. În cazul IMM AGRI FOOD – Granturi pentru Capital de Lucru au fost înregistrate 10.961 de cereri de finanțare, iar 3.469 de aplicanți eligibili au fost deja contractați. „Documentele de înscriere sunt atent verificate de către personalul din structura de specialitate a ministerului, iar suma care urmează să fie acordată, conform bugetelor alocate, se apropie de 3 miliarde de lei”, se menționează în comunicat.
În ultimele 10 luni, DGAPF și cele 9 AIMMAIPE au preluat și soluționat aproximativ 98.000 de apeluri telefonice primite pe numărul de Call-Center 021 90 59 – linie dedicată măsurilor implementate de instituția de resort.
Următoarele două programe care vor fi lansate în această toamnă sunt Târgul brandurilor naționale (TIMM) și Târgul național pentru artizanat și meșteșuguri. Evenimentele vor fi organizate de MAT, prin AIMMAIPE. Participarea expozanților va fi gratuită, aplicanții fiind selectați în urma înscrierii electronice. Suplimentar, beneficiarii vor putea primi o sumă forfetară în valoare de 1.500 lei, condiționată de prezența zilnică la TIMM, iar celor care vin la târgul dedicat artizanatului și meșteșugurilor li se vor deconta cheltuielile pentru cazare și transport, în sumă forfetară de 2.500 lei.
Totodată, MAT reamintește că la nivelul instituției se lucrează activ pentru operaționalizarea programului HoReCa 2, care are drept obiectiv general acordarea de sprijin financiar din fonduri publice naționale pentru operatorii economici din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, precum și agențiilor de turism licențiate și ghizilor de turism atestați, a căror activitate a fost afectată de conflictul armat din Ucraina.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial