MAT: Încep înscrierile pentru Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii 2022
Telex » Știri 11 noiembrie 2022
Târgul va avea loc în perioada 9 – 11 decembrie 2022; MAT va oferi fiecărui beneficiar un stand timp de 3 zile și un grant de 1.500 de lei pentru cheltuieli asociate participării la eveniment
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT), prin Agenția pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii Ploiești, organizează în perioada 9 – 11 decembrie 2022, Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii 2022, a anunțat astăzi instituția. Evenimentul va avea loc în București, în incinta Romexpo, pavilion B1. “Decembrie este luna antreprenorilor! Orice afacere are nevoie de promovare, de cel puțin o platformă prin care produsele și serviciile pe care le oferă să ajungă la clienți, o platformă prin care să identifice cei mai potriviți parteneri. Da, comerțul online reprezintă un atu, dar interacțiunea directă oferă și mai multă credibilitate, precum și o experiență completă. Așteptăm 150 de IMM-uri să se înscrie și să participe la Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii 2022 pentru a face cunoscute produsele antreprenorilor români atât publicului larg, cât și profesioniștilor pregătiți să le comercializeze și pe noi piețe. MAT va oferi fiecărui beneficiar un stand în cadrul târgului timp de 3 zile și un grant de 1.500 de lei pentru cheltuieli asociate participării la eveniment”, a declarat ministrul Constantin-Daniel Cadariu, citat într-un comunicat al ministerului de resort.
Operatorii economici interesați se pot înscrie pe site-ul www.timm.ro, unde poate fi studiată și procedura de implementare a programului. MAT precizează că aplicația se va deschide începând cu data de 15 noiembrie 2022, ora 10:00. Ultima zi de înscriere pentru participare la târg este 28 noiembrie 2022, ora 20:00.
„Obiectivul Programului îl constituie organizarea Târgului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii – TIMM 2022, în vederea promovării spiritului antreprenorial, stimulării dezvoltării afacerilor și ocupării forței de muncă în domeniul IMM, facilitării contactelor dintre potențialii întreprinzători/întreprinderi mici și mijlocii (IMM) și agenții economici/instituțiile publice sau private care oferă servicii pentru sectorul IMM, în scopul creșterii numărului întreprinzătorilor de succes și îmbunătățirii performanțelor economice și tehnice ale IMM, stimularea și susținerea IMM inovative, promovarea produselor și serviciilor, stimularea și susținerea internaționalizării IMM”, se menționează în comunicat.
Prin intermediul programului se asigură participarea la târg pentru 150 de beneficiari selectați conform prevederilor procedurii de implementare, în urma înscrierii online în program. Cheltuielile privind cazarea și transportul beneficiarilor, precum și al produselor acestora la/de la eveniment în sumă forfetară de 1.500 lei/beneficiar, vor fi decontate prin program.
În cadrul „Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii – TIMM 2022″ vor putea fi implementate următoarele tipuri de acțiuni: ▪ organizarea unui târg național al brandurilor naționale sub forma unei expoziții cu vânzare; ▪ organizarea de seminare, mese rotunde, ateliere de lucru și prezentări în scopul promovării produselor și serviciilor realizate de către participanți, câștigării de piețe externe noi pentru acest tip de produse și servicii, creșterii numărului întreprinzătorilor de succes și al îmbunătățirii competențelor antreprenoriale, obținerii vizibilității pe piață a acestor branduri naționale, organizare de întâlniri de lucru pentru dezvoltarea programelor pentru IMM; ▪ activități de promovare a evenimentului, atât înainte de desfășurare, în vederea asigurării unei prezențe consistente a publicului și aplicanților țintă, cât și post-eveniment, în vederea publicității târgului național.
Pot beneficia de prevederile programului întreprinderile mici și mijlocii definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, care îndeplinesc, cumulativ, la data solicitării, următoarele criterii: a) sunt organizate în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare sau în baza OUG nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri cu modificările și completările ulterioare și îndeplinesc condițiile de încadrare în categoria întreprinderilor mici și mijlocii, potrivit dispozițiilor Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare; b) au capital social integral privat; c) realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau dețin active totale care nu depășesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimei situații financiare aprobate; d) au un număr mediu anual de salariați mai mic de 250 în anul fiscal anterior; e) au completat formularul de înscriere (Anexa 1) în cadrul Programului, iar în urma verificării au fost selectați să participe la eveniment; f) nu au fost subiectul unei decizii/ ordin de recuperare a unui ajutor de stat/ de minimis a Comisiei Europene/ al unui alt furnizor de ajutor, sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța a fost integral recuperată, inclusiv dobânda de recuperare aferentă; g) nu au depășit plafonul de minimis de 200.000 euro pe durata a trei exerciții financiare pentru o întreprindere unică, așa cum este acesta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis și 100.000 euro pe durata a trei exerciții financiare pentru beneficiarii care desfășoară activități de transport de mărfuri în contul terților sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit și indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.
Cei interesați pot obține informații suplimentare direct de la sediul Agenției pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii Ploiești: Bd. Republicii nr. 12, Bl. 33, B1 – B2, C.P. 100066, Ploiești, județul Prahova, tel: 0244/522085/0784979756, email: agentia.ploiesti@imm.gov.ro.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice