MyWIZ - Business în cloud
MAT: Schema de ajutor de stat destinată sectorului HoReCa se află în plin proces de efectuare a plăților

MAT: Schema de ajutor de stat destinată sectorului HoReCa se află în plin proces de efectuare a plăților

Telex » Știri 22 decembrie 2021  

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) informează că, la acest moment, schema de ajutor de stat destinată sectorului HoReCa se află în plin proces de efectuare a plăților, proces demarat la 17 decembrie 2021 către beneficiarii care au optat ca plata să fie efectuată în conturile de subvenții ale Trezoreriei Statului. „Avem ca obiectiv clar ca până la finalul anului 2021 să putem achita către beneficiari toate granturile aferente schemei de stat pentru industria HoReCa prevăzute în limita de 1 miliard de lei. Subliniez că Ministerul Antreprenoriatului și Turismului este un partener al celor care au aplicat pentru această măsură, pe care îi încurajez să aibă în vedere demararea tuturor procedurilor operaționale astfel încât sumele să ajungă cât mai repede în conturile bancare indicate, conform prevederilor contractuale. Totodată, cheltuirea de către beneficiari a granturilor are prevederi stricte, iar colegii din minister vor urmări cu mare atenție modalitatea de utilizare a banilor”, a declarat ministrul de resort, Constantin-Daniel Cadariu.

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului reamintește beneficiarilor că pentru a putea intra în posesia granturilor au obligația de a deschide cont distinct, destinat programului, la banca pentru care au optat în formularul de înscriere.

De asemenea, beneficiarii au obligația menținerii activității pe o perioadă de minimum 6 luni de la data primei plăți sau 12 de luni de la data primei plăți, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro. Totodată, se impune achitarea cu prioritate a obligațiilor fiscale către bugetul central, iar până la finalul perioadei de monitorizare, în urma achitării obligațiilor fiscale către bugetul central, beneficiarul are obligația de a încărca în aplicația electronică certificatul fiscal care atestă lipsa datoriilor și dovada plății.

MAT precizează că, potrivit articolului  43, alin. (1) din OUG 77/2014,  beneficiarul unei măsuri de ajutor de stat sau de minimis are obligația păstrării unei evidențe a informațiilor despre ajutoarele primite pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică. Această evidență trebuie să conțină informațiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condițiilor impuse prin actul de acordare, cum sunt: datele de identificare a beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul și modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.