MyWIZ, secretul contabililor de succes
MEAT: Proiectul Strategiei Naționale de Supraveghere a Pieței 2024 – 2027 și al Planului de acțiune pentru implementarea acesteia, în dezbatere publică

MEAT: Proiectul Strategiei Naționale de Supraveghere a Pieței 2024 – 2027 și al Planului de acțiune pentru implementarea acesteia, în dezbatere publică

Telex » Știri 4 iunie, 9:19  

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat în transparență decizională proiectul de HG pentru aprobarea Strategiei Naționale de Supraveghere a Pieței (SNSP) 2024 – 2027 și a Planului de acțiune pentru implementarea Strategiei Naționale de Supraveghere a Pieței 2024-2027. Potrivit Notei de fundamentare care însoțește proiectul de act normativ, elaborarea acestuia a fost făcută în contextul în care, la nivelul statelor membre ale UE, a fost stabilită obligația de a elabora o strategie națională generală de supraveghere a pieței cel puțin o dată la patru ani, conform prevederilor art. 13 din Regulamentul (UE) 2019/1.020 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind supravegherea pieței și conformitatea produselor și de modificare a Directivei 2004/42/CE și a Regulamentelor (CE) nr. 765/2008 și (UE) nr. 305/2011 (denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 2019/1020).

SNSP 2024-2027 acoperă supravegherea pieței produselor armonizate la nivelul Uniunii Europene și include obiective și măsuri pentru implementarea unei supravegheri eficiente și uniforme a pieței, precum și cooperarea cu autoritățile din statele membre și cu Comisia Europeană. Conform inițiatorilor, Strategia urmărește siguranța, sănătatea și protecția consumatorilor, a mediului înconjurător, printr-o piață a produselor conforme și sigure comercializate atât prin mijloace offline, cât și prin mijloace online, indiferent de țara de origine.

Obiectivul general al Strategiei care va fi dus la îndeplinire prin obiective specifice este acela de a reduce numărul produselor neconforme de pe piața din România, ca parte integrantă a Pieței Unice.

Așa cum se menționează în Nota de fundamentare, principalele schimbări vizează: ● creșterea capacității administrative a autorităților de supraveghere a pieței (ASP) prin alocarea resurselor adecvate la nivelul de complexitate a activității ASP-urilor, creșterea capacității operaționale de aplicare a legii și eficientizarea activităților de control, informarea consumatorilor prin intensificarea  digitalizării; ● creșterea eficacității activității de supraveghere a pieței prin consolidarea setului de instrumente de punere în aplicare a supravegherii pieței, permițând ASP-urilor să utilizeze instrumente mai descurajatoare, mai eficiente și mai rezistente în viitor; ● perfecționarea continuă a funcționarilor cu atribuții de control având în vedere nivelul din ce în ce mai complex al informațiilor pe care le gestionează în activitatea acestora, precum și produse din ce în ce mai inovative. Dezvoltarea și consolidarea cunoștințelor personalului se realizează prin participarea la sesiuni de instruire, ateliere de lucru, conferințe, schimb de bune practici. Operatorii economici vor avea informații actualizate și clare pentru a evita neconformitatea produselor introduse pe piață. În același timp, consumatorii vor face achiziții care să le asigure cel mai înalt grad de siguranță; ● consolidarea cooperării între autoritățile de supraveghere a pieței la nivel național și european prin organizarea de acțiuni comune a autorităților de supraveghere a pieței din România, inclusiv cu Autoritatea Vamală Română pe domenii complementare, ateliere de lucru tematice pentru produse și/sau tehnologii noi. De asemenea, cooperarea cu autoritățile din alte state membre este importantă pentru îmbunătățirea permanentă a instrumentelor de lucru și a cunoștințelor. Cooperarea cu autoritățile din statele membre se realizează prin intermediul platformelor de lucru, a grupurilor de cooperare administrativă – ADCO, dar și prin Sistemul de Informare și Comunicare al Pieței Unice (ICSMS).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.