MEAT propune, printr-un proiect de OUG, abrogarea prevederilor referitoare la atașații în turism, introduse prin OG nr. 15/2017
Telex » Știri 25 iunie 2021
Politica de promovare a turismului pe piețele țintă și emergente externe urmează să fie realizată prin reprezentanții MEAT din cadrul rețelei externe de comerț
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a elaborat un proiect de OUG (publicat pe site-ul instituției, pentru consultare) privind modificarea OG nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România și a altor acte normative. Proiectul are în vedere abrogarea prevederilor din OG nr. 58/1998 privind atașații în turism introduse prin OG nr. 15/2017, numărul de 40 de posturi destinate pentru atașații de turism urmând a se redistribui în cadrul structurilor constituite la nivelul MEAT.
Inițiatorii precizează, în Nota de fundamentare a actului normativ că, „în cadrul MEAT au fost înființate prin Ordonanța nr. 15/2017 posturile de «atașați în turism», angajați care ar fi trebuit să asigure reprezentarea României atât în țările membre ale Uniunii Europene, cât și în țările terțe, în domeniul politicii turismului și promovării produselor și serviciilor turistice, precum și a formelor de turism autohtone. În anul 2017, în cadrul Ministerului Turismului, era prevăzut un număr de 15 posturi pentru rețeaua de promovare turistică externă, în timp ce în prezent numărul posturilor de atașați în turism a crescut de aproape trei ori, la un total de 40. Cu toate acestea, în cei 4 ani de la crearea rețelei de atașați în turism, ea nu a fost funcțională. Raportat la numărul total al posturilor, atașații în turism reprezintă 5% din totalul posturilor prevăzute în Hotărârea de Guvern nr. 315/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului”.
În acest context, MEAT apreciază că politica de promovare a turismului pe piețele țintă și emergente externe poate fi realizată prin reprezentanții instituției din cadrul rețelei externe de comerț. „Prioritatea în ceea ce privește dezvoltarea turismului și creșterea notorietății României ca destinație turistică atât pe plan intern, cât și pe piețele externe, o constituie implementarea reformei privind reglementarea înființării Organizațiilor de Management al Destinațiilor într-o structură pe mai multe niveluri, prin implicarea cât mai mult a tuturor părților interesate, îndeosebi cele din sectorul privat care reprezintă principalii actori interesați în succesul turistic al destinațiilor, în procesul decizional privind cursul de acțiune în activitatea de promovare, reformă propusă și în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență”, menționează MEAT.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice