MyWIZ - Business în cloud
MEAT: Strategia națională a României pentru dezvoltarea turismului și Planul de acțiune al Strategiei naționale de dezvoltare a ecoturismului, în consultare publică

MEAT: Strategia națională a României pentru dezvoltarea turismului și Planul de acțiune al Strategiei naționale de dezvoltare a ecoturismului, în consultare publică

Telex » Știri 17 august 2023  

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a lansat astăzi, în consultare publică, „Strategia națională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035”, document care – potrivit unui comunicat al MEAT – urmărește o dezvoltare planificată a turismului românesc, prin adoptarea unui plan de acțiune care să preîntâmpine provocările sectoriale și să le soluționeze eficient.

Strategia națională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035 se structurează, astfel, în jurul unei teorii a schimbării și se concentrează pe trei niveluri, în scopul dezvoltării sustenabile a acestui sector în țara noastră: consolidarea, în continuare, a imaginii României ca destinație turistică bine cunoscută, de talie mondială, pe tot parcursul anului, precum și ca destinație care îndeplinește standardele UE în ceea ce privește furnizarea de produse și servicii; prețuirea oamenilor, tradițiilor, locurilor, dar și a patrimoniului natural și cultural al României; creșterea vizibilității României pe piețele internaționale de turism de prim rang.

„Până în 2035, conform viziunii Strategiei, România va urma pașii necesari pentru a deveni o destinație turistică bine cunoscută și de înaltă calitate, care oferă experiențe unice pentru vizitatori. Această dezvoltare va contribui semnificativ la creșterea economică și la crearea de locuri de muncă în comunitățile locale, inclusiv pentru grupurile vulnerabile”, se menționează în comunicat.

Totodată, pentru implementarea planului de acțiune prevăzut în Strategie vor fi elaborate proiecte și programe dedicate, care vor include, printre altele, criterii de eligibilitate, ținte de output și outcome, limitări și cheltuieli eligibile. În acest sens, documentul programatic național va ghida inclusiv autoritățile locale, în stabilirea priorităților de dezvoltare și investiții în sectorul turismului.

Cei interesați pot transmite, în termen de 30 de zile, propuneri, sugestii și opinii privind „Strategia națională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035”. Documentul pot fi consultat AICI.

*

Tot astăzi, MEAT a lansat în dezbatere publică proiectul de HG pentru aprobarea planului de acțiune al „Strategiei naționale de dezvoltare a ecoturismului”, precum și pentru modificarea și completarea criteriilor și indicatorilor care stau la baza sistemului de certificare a destinațiilor ecoturistice. Scopul strategiei și al planului de acțiune este de a promova ecoturismul, ca formă de turism care poate fi practicată în cadrul destinațiilor în care natura și cultura locală ocupă un loc central. „Totodată, se urmărește creșterea rolului pe care ecoturismul îl joacă în dezvoltarea economică a acestor areale și în prosperitatea populației locale”, preciyeayă MEAT, într-un comunicat.

„Strategia națională de dezvoltare a ecoturismului” se structurează, astfel, pe un set de domenii prioritare, la nivelul cărora s-au trasat obiective strategice: Cadrul instituțional și asociativ: creșterea parteneriatelor în ecoturism la toate nivelurile, stabilirea criteriilor naționale și internaționale pentru destinațiile ecoturistice și consolidarea capacității administrative pentru implementarea politicilor ecoturistice; Infrastructură și amenajarea teritorială: dezvoltarea infrastructurii ecoturistice în destinații, protejarea arhitecturii tradiționale și limitarea urbanizării în zonele ecoturistice; Educație și conștientizare: creșterea conștientizării asupra valorilor naturale și culturale; Dezvoltarea resurselor umane: îmbunătățirea pregătirii personalului din ecoturism; Dezvoltarea afacerilor locale: dezvoltarea ofertei ecoturistice locale și îmbunătățirea cadrului legal pentru întreprinzătorii locali; Conservarea naturii și protecția mediului: participarea activă la conservarea biodiversității și aplicarea acțiunilor de protecție și dezvoltare durabilă în destinații; Marketing: cercetare de piață și monitorizarea fluxurilor turistice, îmbunătățirea calității experienței ecoturistice și crearea de branduri locale și naționale pentru promovarea ecoturismului.

Proiectul de act normativ își propune optimizarea sistemului de certificare a destinațiilor ecoturistice, un pas procedural necesar pentru crearea și promovarea unei astfel de rețele cu notorietate pe plan național și internațional. Mai mult, sistemul reprezintă și un ghid pentru dezvoltarea destinațiilor pe principii durabile, în scopul obținerii unor progrese semnificative în îmbunătățirea indicatorilor de mediu. În România, acesta a fost realizat în urmă cu aproximativ 10 ani, având la bază Criteriile Globale pentru Turism Durabil (GSTC) și Standardul European de Ecoturism (EETLS).

Cei interesați pot transmite, până la 28 august a.c., propuneri, sugestii și opinii privind proiectul de act normativ. Documentul pot fi consultat AICI.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.