MEC: Direcțiile de sănătate publică au transmis inspectoratelor școlare analiza situației epidemiologice
Telex » Știri 7 septembrie 2020
În 43 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mare sau egal cu 3 la 1.000 de locuitori, ceea ce corespunde „scenariului roşu”, respectiv cursuri online
Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) informează că direcţiile de sănătate publică au transmis inspectoratelor școlare analiza situației epidemiologice. „În funcție de această analiză, comitetele județene/al municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) vor decide scenariul de reluare a activității, la propunerea consiliilor de administrație ale unităților de învățământ”, precizează MEC, într-un comunicat.
Astfel, în urma analizei situației epidemiologice efectuate la nivel național de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică (luni, 7 septembrie, ora 10.00), au rezultat următoarele:
- în 2.728 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mic de 1 la 1.000 de locuitori;
- în 410 localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, se situează între 1 și 3 la 1.000 de locuitori;
- în 43 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mare sau egal cu 3 la 1.000 de locuitori.
„Conform analizei epidemiologice, realizată la nivelul municipiului București, sectoarele 3, 4 și 5 s-ar situa în scenariul verde, iar sectoarele 1, 2 și 6 s-ar situa în scenariul galben”, se menţionează în comunicatul MEC.
MEC reaminteşte că, potrivit ordinului comun al ministrului Educației și Cercetării și al ministrului Sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
Cele trei scenarii au următoarea configurație:
Scenariul 1: participarea zilnică (față-n față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție;
Scenariul 2: participarea zilnică (față-n față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție;
Scenariul 3: participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.
„Prin urmare, în acord cu procedura aprobată de către cele două ministere, astăzi, 7 septembrie 2020, toate direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București vor informa inspectoratele școlare județene/al Municipiului București și comitetele județene/al Municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități. Până la 10 septembrie, în funcție de aceste date, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ, la propunerea Consiliului de administrație al unității de învățământ, comitetele județene/al municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) vor emite hotărârea privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ în vederea începutului anului școlar 2020-2021”, se subliniază în comunicat.
MEC va face publice aceste date, la nivel național, după emiterea acestor hotărâri.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național