MEC: Strategia pentru digitalizarea educației din România trebuie să devină un proiect de țară
Telex » Știri 23 noiembrie 2020
Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) propune o listă cu cinci obiective, imperativ a fi realizate în următorii ani în ceea ce priveşte digitalizarea educaţiei şi invită operatorii/companiile IT, societatea civilă şi mediul guvernamental să contribuie la conturarea acestui proiect de ţară cu expertiza şi propunerile proprii. Astfel, potrivit unii comunicat al MEC, cele 5 obiective anunţate de ministrul de resort în cadrul primei runde de consultări publice privind elaborarea „Strategiei pentru Digitalizarea Educaţiei din România – SMART-Edu”, organizată de instituţie la finalul săptămânii trecute, sunt următoarele: ♦ Îmbunătăţirea infrastructurii digitale pentru reducerea decalajelor de conectivitate; ♦ Susţinerea accesului egal la o educaţie online de calitate; ♦ Asigurarea de dispozitive electronice cu conectare la Internet în bandă largă şi conectivitate wireless adecvată pentru preşcolari şi elevi; ♦ Elaborarea de manualele digitale şi auxiliare didactice care oferă o interfaţă interactivă în care elevii au acces la conţinut multimedia, cum ar fi videoclipuri, prezentări interactive şi hyperlink-uri; ♦ Competenţe digitale pentru o piaţă a muncii emergentă.
Ministrul Monica Cristina Anisie a anunţat, în acest context, că bugetul de investiţii al MEC pentru anul 2021 va include o componentă substanţială de fonduri alocate digitalizării.
La rândul său, subsecretarul de stat în MEC, Jean Badea, a invitat toţi specialiştii interesaţi să dea curs apelului de a se înscrie în grupurile de lucru ce vor fi constituite în vederea elaborării strategiei. Rezultatele activităţii grupurilor de lucru se vor concretiza în planuri operaţionale pentru perioada vizată de strategie şi în măsuri de implementare sustenabilă a acestora.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice