MyWIZ - Business în cloud
MEEMA: Obţinerea Certificatelor de Situaţie de Urgenţă. Cazuri punctuale

MEEMA: Obținerea Certificatelor de Situație de Urgență. Cazuri punctuale

Telex » Știri 3 aprilie 2020  

Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) face o serie de precizări în ceea ce priveşte obţinerea Certificatelor de Situaţie de Urgenţă, oferind răspunsuri la câteva situaţii punctuale:

1. Cum pot beneficiarii programelor naţionale să suspende obligaţiile contractuale pe perioada stării de urgenţă?

Obligaţiile contractuale pot fi suspendate pe perioada stării de urgenţă, de către beneficiarii programelor naţionale care au închis sau redus activitatea, la cerere, urmând următorii paşi:

transmiterea unei notificări prin e-mail către Agenţia pentru IMM, Atragere Investiţii, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanţare cu privire solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, fără a aştepta răspuns de la instituţie.

solicitarea online pe site-ul www.prevenire.gov.ro, în perioada următoare, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situaţie de Urgenţă – Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de MEEMA, conform Ordinului Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 791/2020 – certificatul se va prezenta ulterior reprezenţilor AIMMAIPE la vizitele de monitorizare sau se va folosi în această perioadă în relaţiile cu instituţiile publice pentru obţinerea, în condiţiile legii, de facilităţi de creditare, măsuri de sprijin, ori în relaţiile comerciale: amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi, invocarea de forţă majoră.

 2. Pot beneficia de şomaj tehnic dacă sunt beneficiar al programelor naţionale?

Da – Şomajul tehnic va fi obţinut în urma depunerii, de către angajator, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Certificatele de Situaţie de Urgenţă NU mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic pentru salariaţii angajatorilor care îşi reduc sau îşi întrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.

3. Când se vor încheia actele adiţionale?

Actele adiţionale se vor încheia după finalizarea stării de urgenţă.

 4. Se va prelungi termenul de depunere a decontului pentru beneficiarii SUN 2018?

MEEMA are în vedere solicitările beneficiarilor de prelungire a termenului de decont şi va acţiona în acest sens în perioada următoare.

5. Firme ce au deschis activitatea în perioada decembrie 2019 – februarie 2020 şi nu pot justifica o scădere de 25% a veniturilor.

Aceste societăţi pot opta pentru certificat de tip TIP 1 (ALBASTRU) – destinat solicitanţilor care cer acordarea pentru că au întreruperea totală sau parţială a activităţii ca urmare a efectelor deciziilor emise de autorităţile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgenţă decretate.

6. Clarificări legate de semnătura electronică în procesul de obţinere al CSU

Declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care solicitantul îşi asumă că toate informaţiile furnizate în vederea obţinerii certificatului sunt conforme cu realitatea şi respectă legislaţia în vigoare va fi semnată de către reprezentantul legal. În situaţia în care reprezentantul legal nu deţine semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele ce urmează a fi încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaraţia pe propria răspundere) să fie semnate electronic de împuternicitul desemnat în acest sens – adică îl poate împuternici să semneze electronic documentele pe contabilul societăţii, în declaraţia pe propria răspundere existând un câmp destinat împuternicirii.

7. Ce tip de certificat este necesar pentru a beneficia de ajutorul de şomaj tehnic de 75%?

Nu este necesar.

8. Unde se solicită eliberarea certificatelor?

Certificatele de Situaţie de Urgenţă vor fi solicitate şi eliberate exclusiv online, prin aplicaţia ce va putea fi accesată din platforma http://prevenire.gov.ro.

9. De unde se descarcă declaraţia pe proprie răspundere?

Declaraţia pe proprie răspundere se va putea descărca din aplicaţia dedicată, ce va fi operaţionalizată pe platforma http://prevenire.gov.ro.

10. Declaraţia pe proprie răspundere este diferită în funcţie de tipul de certificatului de urgenţă?

Nu. În Declaraţia pe proprie răspundere aveţi o opţiune, pe care trebuie să o bifaţi pentru a preciza ce fel de CSU doriţi.

11. Persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale, care nu se încadrează pentru şomaj tehnic, pot beneficia de CSU?

Orice operator economic a cărui activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 şi a înregistrat reducerea încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procentaj de minimum 25% faţă de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020 sau este închis poate solicita CSU pentru a fi ajutat în relaţiile cu instituţiile publice pentru obţinerea, în condiţiile legii, de facilităţi/ măsuri de sprijin (cum ar fi plata utilităţilor, în relaţiile comerciale etc.)

12. Administratorii de microfirme care îşi obţin veniturile prin dividende pot beneficia de certificate?

Certificatele de Situaţie de Urgenţă se acordă operatorilor economici a căror activitate este afectată de pandemia SARS-CoV-2.

13. Agenţiile de turism, cod CAEN 7912, 7911, ce tip de certificat pot solicita?

Dacă sunt afectate la încasări/venituri – pot solicita CSU tip 2 (galben).

Dacă sunt afectate ca urmare a efectelor deciziilor autorităţilor CSU de tip 1(albastru).

14. Firmele beneficiare Start-up Nation pot solicita CSU?

Da, toţi operatorii economici a căror activitate este afectată de pandemia de SARS-CoV-2 pot solicita CSU, după cum urmează:

TIP 1 (ALBASTRU) – eliberată în baza declaraţiei pe proprie răspundere ce va putea fi descărcată de pe platforma prevenire.gov.ro în momentul operaţionalizării aplicaţiei electronice, din care rezultă întreruperea totală sau parţială a activităţii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autorităţile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgenţă

TIP 2 (GALBEN) – eliberată în baza declaraţiei pe proprie răspundere ce va putea fi descărcată de pe platforma prevenire.gov.ro în momentul operaţionalizării aplicaţiei electronice din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor/veniturilor în luna martie 2020 cu un procentaj de minimum 25% faţă de media încasărilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.