MEN: A fost aprobată Metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat și a sistemelor de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în evaluare
Numărul 43, 6-12 nov. 2018 » Direct de la sursă
Ministerul Educației Naționale (MEN) a reglementat – prin ordin – metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat. De asemenea, prin intermediul acestui document, au fost stabilite sistemele de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în acreditarea și evaluarea periodică atât a domeniilor de studii universitare de doctorat, cât și a școlilor doctorale și a instituțiilor organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD).
„Prin acest demers, solicitat de universități și de Consiliul Național al Rectorilor (CNR), Ministerul Educației Naționale a creat cadrul legal pentru demararea procesului de evaluare a studiilor universitare de doctorat. Evaluarea se realizează de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) sau de o altă agenție de asigurare a calității din străinătate, înscrisă în EQAR, cu cooptarea studenților și experților internaționali”, precizează MEN.
ARACIS are obligația de a elabora, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului, ghidul de evaluare a studiilor universitare de doctorat, iar instituțiile organizatoare de studii universitare de doctorat au obligația de a realiza, până la 15 februarie 2019, raportul de evaluare internă și de a solicita evaluarea de către agenția de asigurare a calității din țară sau străinătate.
Actul normativ clarifică și aspecte cu privire la evaluarea școlilor doctorale. Astfel, fiecare școală doctorală este evaluată, din cinci în cinci ani, în cadrul procesului de evaluare periodică a IOSUD, în vederea menținerii acreditării.
În ceea ce privește evaluarea programelor de studii universitare de doctorat, aceasta se realizează pe domenii de studii universitare de doctorat, tot din cinci în cinci ani, pentru obținerea sau menținerea acreditării. Evaluarea școlilor doctorale prevăzute în Legea 100/2018 și care își mențin acreditarea până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2019, se realizează în paralel și concomitent cu evaluarea domeniilor de studii universitare de doctorat. În cazul în care un domeniu de studii universitare de doctorat este organizat de mai multe școli doctorale din cadrul aceluiași IOSUD, evaluarea se realizează o singură dată, la nivelul IOSUD, subliniază reprezentanții MEN.
Proiectul aprobat prin ordin de ministru a fost propus de ARACIS, supus dezbaterii publice, discutat cu instituțiile de învățământ superior și CNR și analizat în Comisia de Dialog Social. (Al.R.)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial