MENCS: Propuneri pentru modificarea modalității de recunoaștere a diplomelor sau titlurilor academice obținute în străinătate
Numărul 33, 15-21 noiembrie 2016 » Direct de la sursă
Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCS) a supus consultării publice trei proiecte de metodologii privind recunoașterea automată de către universitățile acreditate din România a diplomelor de doctor, funcțiilor didactice și calității de conducător de doctorat obținute în străinătate. „Mai exact, în baza metodologiilor unitare/dosarelor de recunoaștere stabilite de Ministerul Educației și Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED), instituțiile de învățământ superior aprobă, prin metodologii proprii, criteriile de recunoaștere pentru fiecare domeniu în parte. În prezent, aceste proceduri sunt asigurate de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice și Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor”, se precizează într-un comunicat al MENCS.
Recunoașterea diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional (obținute în străinătate) de către instituțiile acreditate de învățământ superior sau unitățile și instituțiile de drept public și drept privat cuprinse, conform normelor legale, în sistemul național de cercetare-dezvoltare se realizează în vederea înscrierii în programele postuniversitare, obținerii abilitării sau ocupării unei funcții didactice/de cercetare în aceste instituții de învățământ/cercetare.
Cei interesați pot formula și trimite propuneri de îmbunătățire a proiectelor elaborate de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până la 21 noiembrie 2016.
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională