MF propune modificări la modelul autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale
Numărul 14-15, 12-25 apr. 2023 » Curier legislativ
Ministerul Finanțelor (MF) propune, printr-un proiect de ordin publicat pe site-ul instituției, modificarea OMFP nr.158/2015 privind aprobarea modelului autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale. Inițiatorii menționează în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ, că, potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, „Comercializarea, service-ul și utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale pe teritoriul României sunt permise numai după obținerea autorizației de distribuție emise de Comisie (Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, n.r.)”. În aplicarea dispozițiilor art. II alin. (9) din OUG nr. 91/2014 pentru modificarea și completarea OUG nr. 28/1999, potrivit cărora modelul autorizației menționate se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor, a fost emis OMFP nr. 158/2015, conform căruia autorizația de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale se semnează de președintele Comisiei și se ștampilează.
De asemenea – se mai relevă în Referatul de aprobare – conform art. V alin. (2^2) din OG nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative, persoanele juridice de drept public nu au obligația de a aplica ștampila pe documente sau orice alte înscrisuri emise în relația dintre acestea și persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, entitățile fără personalitate juridică.
Totodată, potrivit art. 8 din OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale sunt obligate să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are și este de acord să furnizeze o adresă de poștă electronică.
În același document se subliniază că OUG nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice prevede, la art. 3 alineatele (1) și (2), faptul că actele emise în format electronic de autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice.
Prin noul proiect de Ordin se propune emiterea și în format electronic a autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale, context în care sunt necesare: ● eliminarea cerinței aplicării ștampilei pe autorizație, aceasta putând fi semnată și cu semnătură electronică calificată; ● înlocuirea sintagmei „societate comercială” cu termenul „societate”, în conformitate cu prevederile art. 794 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național