Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
MF propune noi modificări la Codul fiscal; se are în vedere, între altele, stabilirea cu celeritate a regimului TVA aplicabil ambalajelor nereutilizabile ce fac obiectul sistemului de garanție-returnare

MF propune noi modificări la Codul fiscal; se are în vedere, între altele, stabilirea cu celeritate a regimului TVA aplicabil ambalajelor nereutilizabile ce fac obiectul sistemului de garanție-returnare

Telex » Știri 17 iunie, 10:00  

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat în transparență decizională un proiect de OUG pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, proiect al cărui scop principal este, potrivit ministrului de resort Marcel Boloș, să asigure că „că investițiile în Neptun Deep, cel mai mare proiect de gaze naturale din zona românească a Mării Negre, se vor desfășura fără probleme” din punct de vedere al regimului fiscal aplicabil.

„Pentru că exista riscul să apară dificultăți de aplicare a TVA și a accizelor, cu consecințe negative asupra activităților de exploatare, am publicat o propunere de act normativ prin care să ne asigurăm că se va aplica un tratament unitar, atât din punct de vedere vamal cât și fiscal. Așadar, Neptun Deep va avea certitudine din punct de vedere al regimului fiscal aplicabil și nu se va lovi de obstacole birocratice. OMV Petrom și Romgaz vor investi aici aproximativ 4 miliarde de euro pentru faza de dezvoltare a proiectului, care va genera o producție de circa 100 miliarde de metri cubi de gaze naturale. Producția ar trebui să înceapă din 2027. Rezervele din perimetrul Neptun Deep sunt estimate la circa 100 de miliarde de metri cubi de gaze – cât tot consumul României pentru o perioadă de aproximativ 8-9 ani”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit Notei de fundamentare care însoțește proiectul de act normativ, documentul lansat în consultare publică de Ministerul Finanțelor a fost elaborat, între altele, avându-se în vedere necesitatea clarificării teritoriului fiscal din perspectiva taxei pe valoarea adăugată și a accizelor, în contextul aplicării unui tratament unitar, din punct de vedere vamal și fiscal, operațiunilor legate de activitățile de explorare și exploatare a zăcămintelor minerale naturale din zona contiguă sau zona economică exclusivă a României din Marea Neagră. „Lipsa acestor clarificări ar conduce la dificultăți de aplicare și la posibile interpretări diferite, cu consecințe negative asupra activităților de explorare și exploatare a zăcămintelor minerale naturale din zona contiguă sau zona economică exclusivă a României din Marea Neagră”, menționează inițiatorii proiectului. De asemenea, prin promovarea noului proiect se mai au în vedere stabilirea cu celeritate a regimului TVA aplicabil ambalajelor nereutilizabile ce fac obiectul sistemului de garanție-returnare, precum și necesitatea eliminării prevederilor referitoare la neefectuarea ajustării taxei pe valoarea adăugată deductibile în cazul în care suma care ar rezulta ca urmare a ajustărilor este neglijabilă, pentru asigurarea unor condiții echitabile tuturor operatorilor economici.

Prin proiect se propune, pentru eliminarea oricăror neclarități sau confuzii cu privire la teritoriul României în sensul art. 267 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, și în contextul eliminării prevederilor pct. 2 alin. (3) din norme cu privire la exercitarea de către România a jurisdicției fiscale pentru operațiunile legate de explorare și exploatare efectuate în zona contiguă și zona economică exclusivă ale României, se propune introducerea unui nou alineat, alineatul (11), prin care să se clarifice că teritoriul României reprezintă teritoriul delimitat de frontiera de stat a României, în conformitate cu prevederile OUG nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, se propune reglementarea regimului aplicabil din punct de vedere al TVA pentru ambalajele nereutilizabile ce fac obiectul sistemului de garanție-returnare, în cadrul unui articol distinct, care include prevederi referitoare la regimul TVA aplicabil garanției pe lanțul de comercializare și diferenței între valoarea garanțiilor primite și valoarea garanțiilor returnate de administratorul sistemului de garantare-returnare. Astfel, se propune clarificarea faptului că garanția aferentă produselor în ambalaje SGR percepută de producători, distribuitori și comercianți în cadrul sistemului SGR nu reprezintă contravaloarea unei livrări de bunuri/prestări de servicii în sfera taxei pe valoarea adăugată.

În ceea ce privește garanțiile aferente ambalajelor SGR nereturnate la finalul unui an calendaristic se reglementează faptul că acestea sunt considerate contravaloarea unei livrări de bunuri efectuate de administratorul SGR pentru care acesta are obligația colectării TVA în decontul de taxă aferent ultimei perioade fiscale a anului respectiv.

În situația în care diferența dintre valoarea garanțiilor primite și valoarea garanțiilor returnate de administratorul SGR într-un an calendaristic este negativă, acesta își va diminua suma taxei colectate cu valoarea TVA aferentă acestei diferențe în decontul de taxă aferent ultimei perioade fiscale a anului respectiv.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.