MyWIZ - Business în cloud
MF propune o serie de modificări la reglementările privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora

MF propune o serie de modificări la reglementările privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora

Telex » Știri 28 ianuarie 2022  

Ministerul Finanțelor (MF) a pus în dezbatere publică un proiect de Ordin pentru modificarea și completarea OMFP nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora. Inițiatorii menționează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ că, prin OMFP nr. 1665/2020 s-a reglementat cadrul legal pentru o nouă procedură de comunicare a actelor de executare către instituțiile de credit prin încărcarea acestora în spațiul privat de pe portalul ANAF. Începând cu luna ianuarie 2021, poprirea electronică a devenit funcțională, astfel încât actele de executare silită se transmit instituțiilor de credit prin mijloace electronice de transmitere la distanță. Avându-se în vedere o serie de aspecte care au intervenit odată cu implementarea acestui obiectiv, MF a considerat necesară modificarea și completarea OMFP nr. 1665/2020, pentru a se asigura buna funcționare a fluxurilor de informații gestionate în cadrul acestei proceduri.

În acest context, prin proiect se propun următoarele:

modificarea articolului 3 din OMFP nr. 1665/2020, astfel încât să poată semna protocol de colaborare cu ANAF și instituțiile de credit care nu sunt membre ale Asociației Române a Băncilor. „Motivăm necesitatea modificării acestui articol, întrucât sunt instituții de credit care fie nu sunt, fie nu mai au calitatea de bănci membre ale Asociației Române a Băncilor, dar doresc să adere la implementarea sistemului automat prin care se realizează comunicarea actelor de executare către instituțiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță”, precizează reprezentanții MF;

modificarea punctul 4.1. din Anexa nr. 1 la OMFP nr. 1665/2020, astfel încât plățile neconforme să nu fie validate la nivelul Trezoreriei Operative Centrale, ca urmare a faptului că în procesul de validare și înregistrare a plăților virate în contul deschis special la nivelul Trezoreriei Operative Centrale se întâmpină dificultăți care compromit toate procesele ce se derulează după recepționarea încasărilor, ca efect al modului în care efectuează plățile băncile cooperatiste membre CREDITCOOP. Totodată, pentru corelare cu această modificare, se consideră necesar a se modifica și punctul 4.2;

modificarea punctul 8.4. din Anexa nr. 1 la OMFP nr. 1665/2020, astfel încât informațiile transmise de către instituțiile de credit privind motivele ce au stat la baza neînființării popririlor bancare să fie preluate în mod automat în sistemul informatic e-Popriri. „Motivăm completarea acestui punct, ținând cont de necesitatea îndeplinirii obiectivului principal stabilit pentru implementarea acestui sistem informatic. De asemenea, apreciem că necesitatea acestei modificări are ca scop eliminarea riscurilor de apariție a unor inadvertențe/omisiuni determinate de intervenția factorului uman. Menționăm că în prezent, instituțiile de credit transmit prin poșta electronică către Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare lista debitorilor pentru care nu s-a înființat poprirea bancară împreună cu motivele ce au stat la baza neînființării popririi, acestea fiind introduse manual de către personalul din cadrul direcției”, se arată în Referatul de aprobare;

completarea Anexei nr.1 la OMFP nr. 1665/2020 cu un nou punct prin care să se reglementeze faptul că răspunderea privind corectitudinea informațiilor care stau la baza comunicării acestor acte de executare revine organelor fiscale, ținând cont de următoarele considerente: în cazul adreselor de suspendare/continuare a popririi, precum și al deciziilor de ridicare a popririi în situația în care poprirea inființată nu mai subzistă ca urmare a încetării executării silite din oricare dintre motivele prevăzute de lege, cu excepția cazului în care s-au stins în totalitate sumele ce au stat la baza înființării popririi, se comunică cu antetul și semnătura Punctului central, pe baza informațiilor prelucrate de organele fiscale în sistemul informatic e-Popriri; informațiile referitoare la situația fiscală a debitorului se află la nivelul organului de executare care administrează creanțele fiscale/bugetare ale acestuia.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.