Ministerul Finanțelor Publice a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, proiectul de Ordonanță de urgență privind activitatea de emitere de monedă electronică. Potrivit Notei de fundamentare a actului normativ, proiectul de OUG a fost elaborat „pentru aspectele de principiu prevăzute de art. 111 din Directiva (UE) 2015/2366 referitoare la reglementarea, autorizarea și supravegherea prudențială a instituțiilor emitente de monedă electronică, urmând ca cerințele de natură tehnică, inclusiv cele referitoare la documentația de autorizare a instituțiilor emitente de monedă electronică din ghidurile Autorității Bancare Europene, să fie transpuse și detaliate prin intermediul legislației secundare”.
Proiectul de OUG definește moneda electronică drept „valoarea monetară stocată electronic, inclusiv magnetic, reprezentând o creanță asupra emitentului, emisă la primirea fondurilor în scopul efectuării de operațiuni de plată și care este acceptată de o persoană, alta decât emitentul de monedă electronică”.
Proiectul de act normativ urmează să reglementeze:
▪ autorizarea, cerințele operaționale și supravegherea instituțiilor emitente de monedă electronică;
▪ desfășurarea activității de prestare a serviciilor de plată de către instituțiile emitente de monedă electronică persoane juridice române pe teritoriul României prin intermediul agenților și externalizarea;
▪ desfășurarea activității pe teritoriul României de către instituțiile emitente de monedă electronică din alte state membre;
▪ desfășurarea activității în afara teritoriului României de către instituții emitente de monedă electronică persoane juridice române;
▪ reglementarea Registrului instituțiilor emitente de monedă electronică administrat de Banca Națională a României;
▪ secretul profesional și schimbul de informații;
▪ stabilirea regimului tranzitoriu aplicabil instituțiilor care prestează servicii de plată la data intrării în vigoare a legii.
Activitatea de emitere de monedă electronică poate fi desfășurată de către următoarele categorii de emitenți de monedă electronică:
a) instituții de credit, în sensul art. 4 alin. (1) pct. 1 din Regulamentul nr. 575/2013 privind cerințele prudențiale pentru instituțiile de credit și societățile de investiții și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, care desfășoară activitate potrivit OUG nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare;
b) instituții emitente de monedă electronică, persoane juridice autorizate în acest sens;
c) furnizori de servicii poștale care emit monedă electronică potrivit cadrului legislativ național aplicabil;
d) Banca Centrală Europeană și băncile centrale naționale, atunci când acestea nu acționează în calitate de autorități monetare sau în altă calitate ce implică exercițiul autorității publice;
e) statele membre și autoritățile lor regionale ori locale, atunci când acestea acționează în calitatea lor de autorități publice.
După adoptarea de către Guvern și publicarea în Monitorul Oficial, actul normativ va înlocui Legea nr. 127/2011 privind activitatea de emitere de monedă electronică (care va fi abrogată).
Proiectul de Ordonanță de urgență privind activitatea de emitere de monedă electronică și Nota de fundamentare sunt publicate pe site-ul MFP, la secțiunea Transparență decizională.
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național