MyWIZ - Business în cloud

MFP pune în dezbatere publică procedura de avizare tehnică a noilor modele de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic

Telex » Știri 19 decembrie 2017  

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a anunțat că lansează în dezbatere publică proiectul de ordin privind procedura de avizare tehnică a noilor modele de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic. Proiectul de act normativ reglementează , în principal, următoarele aspecte: 
  • documentele și echipamentele necesare pentru obținerea avizului tehnic;  
  • testele efectuate pentru obținerea avizului tehnic favorabil;
  • modalitatea de testare a echipamentelor care fac parte dintr-un aparat de marcat electronic fiscal, precum şi a programelor software; 
  • emiterea avizului tehnic favorabil în termen de maximum trei zile lucrătoare de la data finalizării testelor; 
  • obligația Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti de a transmite o copie a avizului tehnic, în termen de trei zile lucrătoare de la data emiterii acestuia, Comisiei din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; 
  • testarea/verificarea de către Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București, a cerințelor prevăzute de normele metodologice referitoare la comunicația aparatelor de marcat electronice fiscale în modul de lucru online, începând cu data implementării sistemului informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale, dat fiind faptul că modalitatea în care aceasta se realizează efectiv este în strânsă legătură cu soluțiile tehnice pe care ANAF urmează să le implementeze la nivelul sistemului informatic propriu.

Instituția publică care emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale este Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI București.

MFP menționează că OUG nr. 91/2014 pentru modificarea şi completarea OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale are ca scop o mai bună monitorizare a activităţii operatorilor economici care desfăşoară livrări de bunuri cu amănuntul, precum şi prestări de servicii, direct către populaţie, prin instituirea unor pârghii care să conducă la creşterea gradului de colectare a veniturilor bugetare şi la diminuarea evaziunii fiscale în domeniu.

Proiectul poate fi consultat aici.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.