Mihai Barbu (Metrorex): Lucrările la magistrala de metrou 1 Mai – Otopeni vor începe curând
Telex » Știri 18 octombrie 2023
Lucrările la magistrala de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni vor începe curând, în condițiile în care un singur aviz de utilități mai trebuie obținut de la Primăria Capitalei, a declarat Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, citat de Agerpres. "Lucrările vor începe cât de curând posibil. Mai este de obținut un singur aviz, un aviz de utilități de la Primăria Capitalei, pentru coordonarea utilităților, și apoi pot începe lucrările pentru construcția metroului pe tronsonul Tokyo, adică Mall Băneasa - 1 Mai (secțiunea de sud - n. r.). Lucrările vor începe de undeva dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea, zona comercială Băneasa. Un utilaj a ajuns deja în București. El este demontat, urmează să se monteze acolo de unde începe foratul și apoi va trebui să ajungă și al doilea utilaj de foraj, care va începe imediat după ce primul sapă o lungime de 200 metri - așa ne-a spus constructorul, asta vă spun și eu dumneavoastră - și vor merge în paralel cele două tunele până la stația 1 Mai", a susținut Mihai Barbu, care a participat la deschiderea Summitului Zilelor Feroviare.
Potrivit acestuia, partea de execuție de structură, conform contractului, trebuie să dureze 36 de luni. "Apoi urmează partea de arhitectură și apoi achiziția de trenuri, toate procedurile fiind în derulare la această oră. Vor fi o altă procedură și un alt contract pentru lucrările de arhitectură", a spus președintele CA al Metrorex.
Întrebat dacă există o dată estimativă pentru începerea lucrărilor, Mihai Barbu a dat asigurări că avizul de la Primăria București va fi dat foarte curând.
"Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat pentru execuție. Trebuie să înceapă, după ce obțin toate avizele. Ei ne-au spus că îl vor lua foarte curând, dar ceea ce este important de spus: cadrul legislativ s-a îmbunătățit, autorizația de construire o eliberează acum Ministerul Transporturilor, ceea ce se va întâmpla foarte repede. Deci, imediat după obținerea avizului, obțin autorizația de construire și pot începe lucrările de structură", a explicat el.
În ceea ce privește secțiunea de nord a Magistralei M6 de metrou, Tokyo - Aeroportul Otopeni, ordinul de începere a lucrărilor de structură a fost dat la 2 octombrie, iar termenele contractuale vor fi de 48 de luni de la această dată.
"Pentru porțiunea de la Tokyo, de la Băneasa la Otopeni, ordinul de începere a lucrărilor de structură s-a dat deja, pe data de 2 octombrie încep lucrările de proiectare și apoi lucrările de execuție de structură. Deci, întâi proiectarea și apoi lucrările de execuție pentru structură. Termenele contractuale sunt aceleași ca și la primul tronson, 48 de luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Deci 12 proiectarea și 36 execuția", a adăugat Mihai Barbu.
Contractul în valoare de 1,28 miliarde de lei (fără TVA) pentru proiectarea și execuția secțiunii Tokyo - Aeroport Otopeni a Magistralei 6 de metrou a fost atribuit unei asocieri de constructori și proiectanți din Turcia, a anunțat pe 28 februarie 2023 pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Potrivit acestuia, lotul 1.2 (Tokyo - Aeroport Otopeni) al M6 va avea o lungime de 7,6 km. Finanțarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere.
"Vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni", a notat Grindeanu. Secțiunea de sud va avea următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo.
Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale