MyWIZ, secretul contabililor de succes
Ministerul Justiţiei: În proiect, noi reglementări privind accesul la Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial

Ministerul Justiției: În proiect, noi reglementări privind accesul la Registrul național al persoanelor juridice fără scop patrimonial

Telex » Știri 9 iulie 2020  

Ministerul Justiţiei a publicat pe site-ul instituţiei, pentru consultare, un Proiect de Ordin  pentru modificarea art. 9 din Ordinul ministrului justiției nr. 1417/C/2006 privind accesul la Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial. Iniţiatorii precizează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1417/C/2006 (OMJ nr. 1417/C/2006) au fost reglementate, între altele, modalitatea de eliberare şi tarifele privind eliberarea de copii certificate de pe înregistrările efectuate în Registrul naţional, de pe înscrisurile doveditoare şi de pe extrasele rapoartelor de activitate şi ale bilanţurilor anuale transmise de asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile recunoscute ca fiind de utilitate publică, precum şi eliberarea dovezii privind disponibilitatea denumirii unei asociaţii, fundaţii sau federaţii.

Potrivit prevederilor art. 8 alin. (1) din actul normativ amintit, eliberarea documentelor enunţate anterior se face cu plata anticipată a tarifelor prevăzute în acest ordin. În prezent, aceste tarife se achită, potrivit art. 9 din  actul normativ amintit,  „în numerar sau prin virament bancar în contul bugetului de stat nr. 20360150 «Alte venituri», astfel:

  • de către persoanele fizice, la orice unitate a Trezoreriei Statului, indiferent de domiciliu;
  • de către persoanele juridice, la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază teritorială îşi au sediul fiscal”.

Prin noul proiect de Ordin se propune modificarea prevederilor art. 9 din OMJ nr.1417/C/2006, colectarea taxelor menţionate urmând a se realiza într-un cont de disponibiltăți deschis pe seama Ministerului Justiţiei, ulterior acestea  fiind virate la bugetul de stat, în termen de două zile lucrătoare de la încasarea lor. Dovada achitării tarifelor se realizează potrivit alin. (2) al art. 8 din OMJ nr. 1417/C/2006, care reprevede că „odată cu depunerea cererii, solicitantul va face dovada că a achitat tariful”.

În acest context, în vederea promovării noului act normativ, Ministerul Justiţiei a solicitat Ministerului Finaţelor Publice avizul pentru deschiderea unui cont de disponibilităţi, în care să fie colectate aceste tarife şi virate ulterior la bugetul de stat.

Ca urmare a acestui demers, MFP a avizat deschiderea contului de disponibilităţi 50.32 „Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat” pe numele Ministerului Justiţiei, prin care se vor derula operaţiuni de încasări şi plăţi cu respectarea prevederilor art. 57 din OUG nr.146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria statului, republicată. „MFP a subliniat, totodată, necesitatea modificării corespunzătoare a prevederilor art. 9 din OMJ nr.1417/2006”, precizează reprezentanţii Ministerului Justiţiei. 

Operaţiunile şi evidenţa contabilă aferente acestui cont vor fi asigurate de departamentul de specialitate din Ministerul Justiţiei, care va comunica încasările din acest cont Serviciului Comunicare şi Relaţii Publice.

Proiectul de Ordin şi Referatul de aprobare pot fi consultate pe site-ul Ministerului Justiţiei, aici.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.