Ministerul Transporturilor a semnat autorizația pentru Magistrala 6 "1 Mai - Otopeni", lotul 1 Mai – Tokyo
Telex » Știri 14 decembrie 2023
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a semnat, miercuri, autorizația de construire necesară pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență la lotul 1.1, respectiv 1 Mai - Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă, prin intermediul Magistralei 6 ''1 Mai - Otopeni''. Potrivit unui comunicat al MTI, citat de Agerpres, sunt vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea stațiilor (Obiectul 3 - Stația Pajura, Obiectul 5 - Stația Expoziției, Obiectul 7 - Stația Montreal, Obiectul 9 - Stația Gara Băneasa, Obiectul 11 - Stația Aeroport Băneasa, Obiectul 13 - Stația Tokyo), interstațiilor (Obiectul 1 - Interstația 1 Mai - Pajura Linia 2, Obiectul 2 - Interstația 1 Mai - Pajura Linia 1, Obiectul 4 - Interstația Pajura - Expoziției, Obiectul 6 - Interstația Expoziției - Piața Montreal, Obiectul 8 - Interstația Piața Montreal - Gara Băneasa, Obiectul 10 - Interstația Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Obiectul 12 - Interstația Aeroport Băneasa - Tokyo) și a tunelurilor.
Constructorul desemnat de Metrorex pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență la secțiunea de sud a M6 va demara lucrările în șantier la 15 decembrie 2023, a anunțat într-un comunicat beneficiarul obiectivului de investiții.
"Suntem pregătiți să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo. Pentru început, prezența șantierului se va face simțită la suprafață, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimțit la minim de participanții la trafic și de cei din vecinătatea șantierului. După pregătirea terenului de lucru și implementarea organizării de șantier, vor începe lucrările în subteran. TBM-urile vor începe excavările, de la stația Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa", a afirmat Ertugrul Aydin, reprezentantul antreprenorului în cadrul Asocierii.
Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.
"Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureștean, care va extinde rețeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populației din zona metropolitană București și orașul Otopeni și care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre. Este deopotrivă o conlucrare locală, regională și internațională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar și rutier și realizând un pol principal de conexiune intermodală în Rețeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilității sustenabile și la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă", a declarat Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex.
Secțiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secțiunea cuprinsă între stațiile 1 Mai (existentă) - Tokyo și are un traseu de 6,6 km. Pe lângă stația 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. De asemenea, traseul cuprinde și șapte interstații: 1 Mai - Pajura, Pajura - Expoziției, Expoziției - Piața Montreal, Piața Montreal - Gara Băneasa, Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa - Tokyo.
Valoarea totală a contractului de finanțare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanțării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, precizează Metrorex.
Magistrala 6 „1 Mai – Otopeni” are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura între acesta și Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou - Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă se va dezvolta pe direcția N-NV a Capitalei și va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Grivița, Bucureștii Noi, Piața Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni. Principalele zone traversate sunt: zone rezidențiale, activități comerciale, servicii, zone de transport, zone cu obiective speciale, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potențial pentru construcții (pe Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spații verzi și de agrement.
La stația de la șoseaua de centură (Bruxelles), va fi construită o parcare de tip "Park & Ride", cu aproximativ 500 de locuri, unde conducătorii auto își vor putea lăsa autoturismele pentru a-și continua călătoria cu metroul. La stațiile Pajura, Washington și Paris vor fi construite parcări de tip "Kiss & Go" - folosite pentru staționarea de scurtă durată, pentru a lăsa sau prelua călătorii de la metrou.
Obiectivul de investiții face parte din rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial