Ministrul Agriculturii: Aștept colaborare concretă din partea organizațiilor vitivinicole pentru promovarea vinului românesc
Telex » Știri 5 februarie 2021
Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a declarat, în cadrul conferinţei „Oraşe şi comunităţi. Viziune 2030”, că aşteaptă propuneri concrete din partea organizaţiilor din domeniul vitivinicol pentru promovarea vinului românesc, relatează Agerpres. „Sigur există ONVPV (Oficiul Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole – n.r.) şi există ONIV-ul (Organizația Națională Interprofesională Vitivinicolă – n.r.). Eu am avut de-a lungul anului trecut câteva întâlniri cu aceste organizaţii unde am discutat chiar despre promovarea vinului românesc şi am încercat să sugerez şi eu... cum am auzit, că nu mă pricep la toate... am înţeles că în alte ţări vine şi statul cu o contribuţie, vine şi sectorul respectiv cu o contribuţie pentru a face promovare. Am văzut cât de eficienţi sunt la promovare colegii dvs din Republica Moldova. Eu aştept în continuare ca din partea organizaţiilor din domeniul vitivinicol să vină spre noi, să zic aşa, nişte dorinţe de colaborare mai concrete, pentru că noi suntem deschişi cel puţin în partea aceasta de promovare care şi eu am constatat că este prea mică şi e păcat”, a declarat ministrul.
El a răspuns astfel întrebării unui întreprinzător, care l-a întrebat dacă are în vedere o campanie de promovare a vinului românesc pe plan naţional sau a investi în marketingul vinului românesc peste hotare. În condiţiile pandemiei, a spus acesta, s-a dezechilibrat piaţa amonte şi aval de sectorul HoReCa, stocurile rămase din cauza inactivităţii fiind masive şi în perspectiva unei noi recolte, incapacitatea de procesare şi stocare.
Ministrul Adrian Oros a precizat că se încearcă salvarea oricărui sector agricol, amintind în acest sens plăţile făcute anul trecut pentru distilare şi cei 500 de euro pe hectar compensaţii, precum şi intenţiile din acest an.
În ce priveşte preocupările de viitor, ministrul a declarat că există discuţii deocamdată cu Comisia Europeană pe anumite subiecte. „Avem o comunicare cu Comisia legat de stocările private la sursă şi tăierile în verde. Să vedem care sunt alocările banilor europeni şi sigur, tot împreună cu reprezentanţii sectorului, o să stabilim cum împărţim acele sume şi cum scriem schemele de sprijin pentru că desigur va trebui să le comunicăm la Comisie. Înainte de a le comunica, vom avea o dezbatere cu sectorul”, a afirmat Adrian Oros.
Vinul este cel mai vândut produs al UE, iar România se află pe locul cinci după Franţa, Italia, Spania şi Portugalia, ca urmare a investiţiilor în domeniu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale