Ministrul Agriculturii: Nu mai vrem ca pe rafturile retailerilor din România adaosul comercial la produsele românești să depășească 20 %
Telex » Știri 1 aprilie, 9:00
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) intenționează să elaboreze un proiect de act normativ conform căruia adaosul comercial al retailerilor pentru produsele românești să nu depășească 20%, a declarat, la finalul săptămânii trecute, ministrul de resort, Florin Barbu, citat de Agerpres. "Până pe 31 decembrie, Ordonanța privind plafonarea adaosului comercial a fost transpusă de către Parlament în lege. Este în derulare în momentul de față un proiect legislativ prin care, împreună cu colegii mei de la Ministerul Agriculturii, vrem ca toate produsele agroalimentare care sunt procesate în România să aibă un adaos comercial corect. Nu mai vrem ca pe rafturile retailerilor din România adaosul comercial la produsele românești să depășească 20%. Astfel, produsele românești să aibă adaos comercial limitat până în 20%, iar la produsele care vin din import retailerii să pună orice adaos comercial doresc. Pentru că, în momentul de față, dacă facem o analiză, și am făcut această analiză, produsele agroalimentare românești au adaos comercial mai mare decât produsele care vin din import în magazinele de retail", a explicat ministrul Agriculturii.
El a subliniat că, în 2023 și 2024, de când există plafonarea adaosului comercial, produsele s-au ieftinit cu procente între 8% și peste 28%. "Dacă ne raportăm la anul 2022, indicele prețurilor de consum de la INS arată faptul că produsele erau mai scumpe cu 30% față de anul 2023, când am avut plafonare de adaos comercial", a spus Florin Barbu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice