Ministrul Agriculturii: România va avea Agenția pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare, la începutul anului viitor
Telex » Știri 22 septembrie 2021
Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, a anunțat, într-o conferință de presă, că România va avea, din 2022, Agenția pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare, care are ca scop promovarea și garantarea faptului că produsele tradiționale românești sunt autentice, informează Agerpres. „Continuăm să credem că trebuie să educăm consumatorul. De aceea, și prin Programul pentru legume și fructe, care se derulează cu ajutorul Ministerului Agriculturii, sunt sume distincte pentru educația copiilor, tinerilor. Există și a patra pârghie, sper că va ieși, este în faza finală la Comisia de agricultură din Camera Deputaților - Directiva 633 privind practicile comerciale neloiale, care stabilește relații corecte între micul producător sau procesatorul român și comerciantul dominant care, din nefericire, în România nu este român. De la începutul anului viitor acest lucru va fi pus în practică de Agenția pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare. Un model european care funcționează peste tot. În această entitate, care este un parteneriat public-privat, comitetul de coordonare este format din mediul asociativ și instituții, cu obiective clare și cu buget. Agenția va face promovare pe scheme de calitate și vor garanta că într-adevăr acele produse sunt chiar produse tradiționale, produse montane sau alte produse care aparțin unor scheme de calitate”, a spus Adrian Oros.
Ministrul a precizat, totodată, că noua agenție va trebui să colaboreze cu echipa ce se va instala la Casa Unirea. „Această agenție, care va lucra pe baza strategiei făcută împreună cu mediul asociativ, va folosi în primul rând bani europeni și va conlucra foarte bine cu noul mod de abordare al Casei Unirea. După ce vor finaliza acolo problemele administrative, litigiile, noua echipă care se va instala va cuprinde membrii selectați pe principiul guvernanței corporative și vor trebuie să lucreze cu această Agenție de Calitate și Marketing”, a susținut Adrian Oros.
Guvernul a aprobat, în noiembrie 2018, înființarea Casei Române de Comerț Agroalimentar „Unirea”, o societate comercială prin care se crea un mecanism național ce asigura achiziția, sortarea, procesarea primară, standardizarea și distribuția către rețele comerciale interne sau de export.
La momentul respectiv, autoritățile menționau faptul că entitatea se baza pe trei piloni de structurare și dezvoltare: o rețea națională în profil teritorial de clustere agricole, care integra la nivelul uneia sau mai multor Unități Administrativ Teritoriale (UAT), resursele locale de producție agricolă și servicii specifice având în structură cel puțin un centru de colectare/distribuție a produselor.
Un alt pilon era reprezentat de o rețea de centre regionale de însilozare, depozitare și procesare industrială, funcția de bază a unui asemenea centru fiind cea de a asigura sortarea, ambalarea și depozitarea în condiții corespunzătoare a produselor agricole constituind în cantități, sortimente și la calitatea necesare promovării lor ritmice în rețelele comerciale interne, dar și contingentarea pentru operațiuni importante de export. De asemenea, se avea în vedere crearea unei rețele naționale de magazine, dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piața internă cu produse agro-alimentare proaspete și procesate de origine autohtonă care să contribuie, între altele, și la echilibrarea balanței comerciale sectoriale. În vara anului 2019, ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a dispus Corpului de control efectuarea unei verificări de fond asupra întregii activități a Casei de Comerț pentru produse agroalimentare Unirea S.A, în condițiile în care membrii Consiliului de Administrație au semnalat „grave probleme privind modul de cheltuire a bugetului alocat Casei de Comerț”.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale