Ministrul Comunicațiilor: Volumul tranzacțiilor în comerțul online a crescut cu 30% în 2018
Telex » Știri 14 mai 2019
Domeniul comerţului online înregistrează o „creştere fantastică”, după ce anul trecut volumul tranzacţiilor a crescut cu 30% faţă de 2017, a declarat, la Timişoara, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu, citat de corespondentul MEDIAFAX. „Comerţul online este un domeniu care are o creştere fantastică. Doar în 2018 a crescut cu 30% volumul tranzacţional faţă de 2017. Astăzi, piaţa de comerţ electronic din România a ajuns la o valoare tranzacţionată de 3,5 miliarde de euro şi este în continuare în creştere. Însă, fără doar şi poate, avem multe de făcut. La nivel european, piaţa are 600 de miliarde de euro, o pondere de 67% rămâne în zona Europei de Vest. Deci, avem încă mult de recuperat pentru a crea un nivel de echitate comercială, un nivel de echilibru între vestul şi estul Europei”, a declarat ministrul.
Alexandru Petrescu a precizat că este nevoie de actualizarea legislaţiei în România pe partea de comerţ online, urmând ca până la finalul acestui an să fie definitivate strategia şi politicile de promovare a acestui domeniu. „Am lansat în dezbatere publică strategia şi politicile de comerţ online. A fost în dezbatere publică pentru 30 de zile, am primit contribuţii de la toţi cei direct sau indirect interesaţi şi care au simţit nevoia să vină cu o contribuţie la îmbunătățirea strategiei. Astăzi compilăm toate aceste recomandări, sugestii pe care le-am primit de la diferiţi jucători din această arenă comercială, urmând ca până la sfârşitul anului 2019 să avem o Hotărâre de Guvern în care să statuăm exact strategia şi politicile de promovare a comerţului online, aşteptându-ne ca după acel moment să putem avea o creştere şi mai bună, mai sustenabilă în tot ceea ce priveşte sectorul comercial online”, a declarat Alexandru Petrescu.
Ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale a adăugat că foarte puţini dintre românii care fac cumpărături online preferă să achiziţioneze produse din afara ţării și că este nevoie de o uniformizare a legislaţiei. „Spuneam că 67% din piaţa de e-commerce este centrată în vestul Europei. 40% din cei care merg şi cumpără online în vestul Europei cumpără transfrontalier, cumpără de la un agent economic online din altă ţară. În estul Europei, dar specific în România, din cei ce intră online şi doresc şi finalizează o tranzacţie comercială online, doar 3% cumpără transfrontalier. Evident, asta ne spune că trebuie să intrăm şi la zona de politici care să permită o mai multă încredere celor ce achiziţionează produse online, să le garantăm că produsul va fi returnat. Vorbim despre o uniformizare a legislaţiei, a reglementărilor ce ţin de comerţul online la nivelul tuturor celor 28 de state ale Uniunii Europene”, a afirmat Alexandru Petrescu.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice