MyWIZ - Business în cloud
Ministrul Mediului: În 2022, sigur nu vor exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare

Ministrul Mediului: În 2022, sigur nu vor exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare

Telex » Știri 7 ianuarie 2022  

Decizia la nivel guvernamental a fost că, în anul 2022, nu se vor introduce taxe noi, iar asta înseamnă că sigur nu vor exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare, a declarat, într-o conferință de presă, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos, potrivit Agerpres. „Am vorbit în Coaliție, prima dată în luna iulie (despre taxă auto, n.r.), iar după aceea, în noiembrie - decembrie, în noua Coaliție. Decizia la nivel guvernamental a fost că, în anul 2022, nu se vor introduce taxe noi. Acest lucru înseamnă că, în 2022, sigur nu va exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare. În momentul de față nu putem vorbi despre o taxă auto. Vom vedea în 2023. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni lucrăm la eficientizarea programului Rabla”, a afirmat Tanczos.

Ministrul de resort a anunțat, totodată, că, în acest an, va exista un program complementar cu „Rabla”, prin care cetățenii nu vor fi obligați să cumpere o mașină nouă dacă primesc un voucher pentru predarea unui autovehicul vechi. „În momentul de față nu există un asemenea proiect (de majorare a impozitelor la mașini, n.r.). Oricum, taxele locale sunt la îndemâna autorităților publice locale. Ceea ce doresc și vom lansa ca noutate de la AFM (Administrația Fondului pentru Mediu, n.r.) este un program care să se deruleze în parteneriat cu autoritățile locale care să fie complementar cu «Rabla» și care să nu însemne neapărat o obligație de a cumpăra o mașină nouă în cazul în care primește un bonus pentru renunțarea la mașina veche. Este un proiect în lucru. L-am discutat de mai multe ori și cu reprezentanții municipiilor, orașelor, comunelor. În luna ianuarie, după ce avem o variantă finalizată, vom începe dezbaterile pe program cu reprezentanții UAT-urilor (Unitățile Administativ - Teritoriale, n.r.), astfel încât în primul trimestru să putem lansa un astfel de program complementar și care să fie mai flexibil și la dispoziția autorităților locale, unde să contribuie și ei cu anumite sume pentru a scădea poluarea în zonele respective”, a spus oficialul.

De la 1 februarie 2017, taxa auto a fost eliminată, iar toți cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor și-au primit banii înapoi de la stat.

Pe data de 9 septembrie 2019, Ministerul Finanțelor Publice (MFP), prin Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), anunța că a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor români care au depus documentații complete. Potrivit datelor de la momentul respectiv, începând din 2017, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse și aprobate.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (euro) și capacitatea cilindrică a mașinii.

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a mașinii.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.