MyWIZ, secretul contabililor de succes
Ministrul Transporturilor: Contracte de 4,36 de miliarde de euro au fost semnate pentru extinderea Magistralelor M4 și M6 de metrou

Ministrul Transporturilor: Contracte de 4,36 de miliarde de euro au fost semnate pentru extinderea Magistralelor M4 și M6 de metrou

Telex » Știri 5 iunie, 10:08  

Contracte de 4,36 de miliarde de euro au fost semnate marți pentru extinderea Magistralelor M4 și M6 de metrou, în condițiile în care metroul trebuie să fie parte componentă a unui sistem integrat de transport la nivelul Bucureștiului, a afirmat Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la semnarea celor două contracte de extindere a rețelei de metrou, relatează Agerpres. "S-au semnat contracte de peste 4 miliarde de euro, mai exact 4,36 de miliarde de euro, o sumă impresionantă, în schimb o sumă absolut necesară transportului în București. Știți că e un subiect care pe mine mă preocupă foarte mult și din perspectiva unui sistem integrat de transport. Eu spun de vreo doi ani că nu putem vorbi de un sistem integrat de transport în București dacă nu avem și metroul parte componentă a acestui sistem. Eu m-am arătat deschis, tot de vreo doi ani, la a discuta cu autoritățile locale, în speță cu Primăria Municipiului București, pentru transferul metroului - și ca să fiu clar, cu tot cu sursa de finanțare bugetară, cu tot cu această subvenție. De ce consider necesar acest lucru? Pentru că, repet, dacă vrem să vorbim de un sistem integrat de transport la nivelul Bucureștiului, metroul trebuie să fie parte componentă a acestui sistem integrat. Până când vom clarifica situația cu autoritățile locale - și eu sper să clarificăm repede, acum am semnat aceste două contracte. Unul dintre ele, cel de finanțare semnat cu Primăria Sectorului 4, e o continuare a ceea ce noi am făcut și pe zona de CNAIR , am descentralizat foarte multe din lucrările pe care noi le face la nivelul de minister", a menționat Sorin Grindeanu.

Potrivit acestuia, la CNAIR sunt în prezent aproximativ 80 de protocoale cu autoritățile locale, în ceea ce privește realizarea de proiecte de mai mică anvergură, care să fie finanțate de minister.

"În cazul de față vorbim totuși de un proiect de mare anvergură, dacă vorbim de 2,5 miliarde de euro, un proiect absolut necesar bucureștenilor, nu doar locuitorilor din Sectorul 4, un proiect care sunt convins că va fi realizat rapid. (...) S-a intrat în faza de licitație. Am încredere că există capacitatea - și au demonstrat deja că au capacitatea administrativă la Sectorul 4 să facă proiecte de asemenea anvergură - și pentru asta știți că e nevoie de capacitate administrativă. Au făcut și în trecut proiecte pe metrou pe care le-au dus cu bine la bun sfârșit", a mai spus ministrul.

Procedura de licitație pentru proiectarea și execuția liniei de metrou M4 - tronsonul dintre Gara de Nord și Gara Progresul - este publică în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP).

Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4, pentru realizarea acestui obiectiv, autoritatea locală a depus deja cererea de finanțare în valoare de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesați prin "Programul Transport" al Uniunii Europene 2021-2027.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.

Stațiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

Proiectul "Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni" este unul de utilitate publică, de interes național, conform HG nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport trans european (TEN-T), finanțat din fonduri externe rambursabile și nerambursabile. Contractul este în valoare de 1,87 miliarde de euro.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.