Ministrul Transporturilor: Tronsonul Balș – Slatina ar putea fi deschis traficului la final de an
Telex » Știri 6 mai 2021
Tronsonul Balș – Slatina, parte a drumului expres Craiova – Pitești, ar putea fi deschis traficului la final de an, a declarat, la finalul ședinței de Guvern, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, citat de Agerpres. „Merge foarte bine. Am fost acum trei săptămâni și câteva zile acolo. Lucrările au continuat să progreseze. Suntem în target. Suntem în ce ne-am propus. Adică, la sfârșitul acestui an, Balș - Slatina, acest tronson 2, lot 1 și lot 2, așa e tehnic, deci cei 40 de km să fie deschiși traficului. Deci, practic, la sfârșitul acestui an, fie că venim dinspre Craiova, nu mai intrăm în Balș, nu mai trecem prin Slatina. Ne urcăm pe acest drum expres, care e aproape ca o autostradă, platformă de 22 de metri în loc de 26, și coborâm după Slatina. A început să se lucreze și la lotul 3, care e în continuare. Am dat acolo autorizațiile foarte recent, acum o lună - două. Deja se lucrează bine, s-a lucrat la fundațiile structurilor, cu foreză pe tot terenul. Decopertarea este făcută. La lotul 4, ultimul care este spre Pitești, iarăși contestațiile. (...) Avem primul răspuns, de la CNSC, care a respins contestațiile. Cred că compania chiar vrea să semneze contractul. Se poate semna și după prima decizie, cu oarecare risc, și acesta este un lucru pe care poate îl corectăm prin legislație: dacă Curtea de Apel, care e ultima instanță, pronunță invers, va trebui să desfaci contractul. Adică, te poate băga un pic în belele. Dar acolo mai urmează decizia finală a Curții de Apel. Dacă e ca cea pe care v-am anunțat-o mai devreme, atunci avem tot lotul contractat. Lotul 1 mai avem o bucățică mică unde s-au făcut exproprierile acum câteva săptămâni și v-am zis: după Hotărârea de Guvern durează 30 - 40 de zile până se poate intra în teren. În rest, pe cei 14 din cei 17 km ai lotului, se lucrează. Va fi gata la sfârșitul anului viitor”, a explicat Cătălin Drulă.
Potrivit acestuia, este posibil ca și lotul 3 să fie finalizat la sfârșitul anului viitor.
Întrebat despre demararea lucrărilor pe DN 1, în zona Azuga, ministrul a precizat că este vorba despre un pod din anii '30, care nu a mai fost reparat de peste 20 de ani și are un grad de pericol. Cătălin Drulă a adăugat că nu va fi restricționat traficul ușor în zonă, ci doar cel care depășește 7,5 tone. Pe durata desfășurării lucrărilor, camioanele vor folosi ruta ocolitoare pe DN1A.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice